Zájemci se mohou hlásit od pondělí do pátku, a to v době od 8 do 10 hodin, na dvou telefonních číslech - 581 204 717 a 731 914 944.

„Dovezeme jim základní potraviny, hygienu či vyzvedneme léky, které potřebují,“ shrnula ředitelka přerovské charity Alena Pizúrová.

Služba je určena především seniorům a osamělým lidem, ale i osobám v karanténě v domácím prostředí.

„Obstaráme nákup i pacientům s nemocí Covid-19, kteří mají lehčí průběh a zotavují se v domácím prostředí,“ dodala.

Lidé zatelefonují v uvedené době a nadiktují seznam zboží, které potřebují dovézt. Po desáté hodině dopoledne jim bude hromadně zakoupeno v supermarketu. Pracovník charity, který bude viditelně označen, jim věci mezi 12 až 14 hodinou doručí.

„Při telefonickém kontaktu bude nutné, aby zájemce nahlásil, v jaké situaci se nachází. Zda je ohrožený, v karanténě nebo nemocný. Musí uvést jméno, adresu a kontaktní telefon na sebe,“ řekla.

Nákup i s účtenkou bude předán u prvních domovních dveří po telefonickém kontaktu. Platba za zboží bude přijímána na bankovní účet, který lidé najdou na webu Charity Přerov.

„Vyzýváme občany, aby si v této situaci nechali dovážet pouze základní zboží typu pečivo, mléko, máslo, těstoviny, čaj, případně nějakou konzervu, mýdlo, pastu na zuby nebo šampon tak, abychom dovedli uspokojit co nejvíce zájemců. Podmínkou nákupu je, že budou respektovat takové dovezené zboží, které se nám podaří zakoupit,“ dodala.

Službu může zájemce využít maximálně třikrát týdně, o víkendu ji Charita Přerov neprovozuje.