Rekonstrukce trvala tři měsíce.

„Práce běžely přesně podle harmonogramu. Stavba začala počátkem března a první nástupiště bylo uvedeno do provozu 24. května. Výsledkem je kompletní rekonstrukce, včetně zastřešení a opravy přilehlých kolejí," shrnul ředitel výstavby železniční stanice v Přerově Roman Kocůrek.

Z původního zastřešení nástupiště zůstala ocelová konstrukce, která vyžadovala nový nátěr.

„Vlastní vrstva střechy je ale z nového dřeva, protože to původní bylo ve špatném stavu a nedalo se použít," doplnil.

Po dokončení prvního nástupiště jsou v novém kabátě všechny peróny. Čtvrtý, třetí a druhý prošly rekonstrukcí v minulých letech.

Lidem se nový vzhled nástupiště líbí.

„Je to udělané citlivě a se zřetelem na minulost. Sloupy i zábradlí jsou jako nové a konečně máme i pěkné lavičky a koše. Jen kdyby se konečně natřela ta fasáda," komentoval to starší muž.

Případnou opravu fasády budou zajišťovat České dráhy, protože budova je v jejich majetku.

„Po roce 2002 prošla rozsáhlou rekonstrukcí a provedl se v ní historický průzkum. Při něm byly odhaleny vzácné fresky z doby vzniku nádraží," zmínil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Rekonstrukce za 5 miliard

V budoucnu se počítá s opravou fasády budovy směrem ke kolejišti, která je už značně poničená.

„Měla by se provést v návaznosti na investice Správy železniční a dopravní cesty po provedení prací na prvním nástupišti. Budova by tak měla získat jednotný vzhled," upřesnil.

Kromě úprav prvního nástupiště a jeho historického zastřešení pokračovaly i práce na poslední části ocelové konstrukce přes řeku Bečvu.

„Ještě zbývá rekonstrukce některých kolejí před mostem přes řeku Bečvu a za ním. Pro cestující ale tato výstavba nebude mít žádný vliv, protože práce budou probíhat mimo nástupiště," doplnil Roman Kocůrek.

Rozsáhlá rekonstrukce přerovské železniční stanice, která si vyžádala investice za téměř pět miliard korun, začala v roce 2010. 

První etapa stavby má být dokončena 31. ledna 2014. Náročná akce je financována s pomocí evropských peněz.