Zlí jazykové dokonce tvrdí, že pokud napadne sníh, autobus s plynovou nádrží se do Lověšic nedostane.

„Podjezd byl zprovozněný asi před dvěma týdny po rekonstrukci, která ho měla prohloubit. Nic zásadního se ale nezměnilo. Když autobus zajíždí pod podjezd, plynová nádrž se sem skoro nevleze,“ pozastavuje se jedna z obyvatelek této místní části, která považuje investici za vyhozené peníze.

„Mělo se to udělat pořádně a se vším všudy,“ soudí.

Provizorium za 2,6 milionu

Stejného názoru je i důchodce z Lověšic Vladimír Kouřil.

„Jsem rád, že se to konečně spravilo. Když jsem měl jít přes celou vesnici na zastávku autobusu, která byla dočasně přemístěná, měl jsem toho dost, a po cestě jsem musel i třikrát odpočívat. Docela mě překvapilo, když jsem viděl ten výsledek. Autobus s plynovou nádrží se sem vleze jen těsně,“ zhodnotil senior.

Na skutečnost, že je oprava lověšického podjezdu pouze provizorní, upozorňoval již dříve také předseda osadního výboru Adam Ševčík.

„Později bude stejně nezbytná kompletní rekonstrukce, včetně nové vany proti průniku spodní vody. Právě ten je totiž hlavním důvodem, proč je toto místo stále pod vodou,“ poznamenal.

Náklady na opravu podjezdu, která trvala od září do listopadu, se pohybovaly kolem 2,6 milionů korun a finančně se na této investici podílelo město Přerov společně se Správou silnic Olomouckého kraje, která hradila polovinu celkové částky.

Magistrát: Není to nejkvalitnější oprava

Problémy po zprůjezdnění lověšického podjezdu připouští i mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

„Pokud vím, není to ta nejkvalitnější oprava. Nemění se totiž vana, což by pomohlo zabránit tomu, aby do podjezdu zatékalo, ale pouze se snižovala komunikace tak, aby byla výškově zajištěna průjezdnost ekologických autobusů. Výška měla být spočítaná, aby tudy projel autobus i s nádržemi stlačeného plynu. Někteří však tvrdí, že když napadne sníh, bude to obtížné,“ řekl Přidal.

Komplikovaný průjezd podjezdem vadil i přepravci, který v Přerově zajišťuje městskou hromadnou dopravu.

„Upozorňovali jsme, že tudy projede pouze jeden typ autobusů. Je to prý ale maximální možná výška, na kterou mohla stavební firma snížit podjezd, tak, aby byl zajištěn průjezd plynového autobusu,“ konstatoval jednatel společnosti Dopravní a logistická Tomáš Brada.

Lověšický podjezd bývá v době přívalových dešťů jedním z prvních míst, které se ocitne pod vodou. Přestože se částečně spravoval už loni na jaře a Správa železniční dopravní cesty do něj investovala v rámci modernizace železničního uzlu, ten hlavní objem prací zůstal.