Přestože Ředitelství silnic a dálnic ujišťovalo, že opravy o víkendu skončí, opak byl pravdou. Prodrat se městem ve směru od Zlína na Olomouc znamenalo strávit až půl hodiny v autě.

„Položili jsme koberec v Komenského ulici i na třídě 17. listopadu. Některé úseky jsme ale o víkendu nestihli dokončit, protože výrobce asfaltové směsi měl technickou závadu na stroji, který asfalt vyrábí,“ zmínil se o hlavní příčině zpoždění Pavel Študent z olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic. Dokončení oprav ulic bylo přitom právě kvůli neúnosné dopravní situaci v Přerově načasováno na dny volna.

Řidiče může uklidnit, že frézování obou ulic a pokládka nového asfaltu na třech rondelech jsou u konce a téměř třítýdenní martyrium objížděk brzy skončí. „Letos už žádné opravy nechystáme. V současné době probíhá výběrové řízení na opravu komunikace do Lověšic. Pokud budou peníze, spravíme ji v příštím roce,“ doplnil Študent.

Přerovští radní už před časem kritizovali fakt, že se ve městě spravují silnice, které nejsou v havarijním stavu. Na ty nejvíce zanedbané se přitom nedostává peněz. „Dlouhodobě urgujeme ulice Tovární a Polní, jako první se ale začalo na třídě 17. listopadu a v ulici Komenského,“ řekl náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS) s tím, že město si nemůže priority nijak diktovat. „Investor si je určuje sám,“ poznamenal.

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic mají pro své rozhodnutí vysvětlení. „Už v roce 2007 jsme nechali zpracovat studii všech komunikací v Přerově, které se musí spravit. Ta zjistila, že jsou havarijním stavu třída 17. listopadu, ulice Komenského a 9. května a pak cesta mezi Přerovem a Lýskami,“ vysvětlil Pavel Študent z Ředitelství silnic a dálnic.

Zatímco poslední dvě byly opraveny už před dvěma lety, na opravu Komenského se muselo čekat kvůli výměně parovodu až do letošního listopadu. Náklady na opravu obou ulic se vyšplhaly na 12,5 milionu korun.