Tyršův most má dokončen v květnu roku 2012 a náklady na jeho stavbu činí přes 116 milionů korun.

Na slavnostní ceremonii se u mostu i v deštivém počasí sešly desítky lidí. Kromě radních, úředníků magistrátu a zástupců dodavatelské firmy Skanska přišlo i několik místních patriotů.

Vizi toho, jak by měl nový most přes řeku Bečvu vypadat, lidem přiblížila autorka vítězného návrhu, architektka Alena Šrámková.

„Vymysleli jsme most pro Přerovany, který je více pro lidi než pro auta. Vymysleli jsme vám tam i lavičky, aby mohli na mostě sedět lidé, i když se nám to jen těžce prosazovalo. Byla bych ráda, kdyby auta na mostě nevadila pěšákům,“ řekla autorka návrhu Alena Šrámková. Ta prý doufá, že se dokončení díla dožije.

„Chtěl bych paní profesorce slíbit, že se ho zcela jistě dožije. Most by měl být místem, které spojuje lidi, a doufám, že jeho stavbou obyvatele Přerova co nejméně omezíme,“ reagoval na její slova Michal Reiter, ředitel divize Silničního stavitelství ze společnosti Skanska.

#nahled|https://g.denik.cz/60/3c/vizualizace_tyrsuv_most201007281_denik-galerie.jpg|https://g.denik.cz/60/3c/vizualizace_tyrsuv_most201007281.jpg|Vizualizace nové podoby Tyršova mostu v Přerově#

„Přestože nebude mít nový Tyršův most pro Olomoucký kraj zásadní význam z hlediska dopravního napojení, pro mě jako Přerováka vždycky význam měl. Je to nejkratší propojení centra města s Velkou Dlážkou a Předmostím. Přerované čekali dlouhých pětašedesát let na to, až se konečně obnoví,“ vyjádřil se náměstek olomouckého hejtmana Radovan Rašťák (ČSSD).

Stějně vnímá okamžik zahájení stavby Tyršova mostu i přerovský primátor Jiří Lajtoch (ČSSD).

„Slavnostním poklepem chceme vybudovat nový most jednadvacátého století, jenž bude zase dominantou Přerova,“ zmínil primátor.

Stavba Tyršova mostu zahrnuje demolici lávky, rekonstrukci nábřežních zdí i obou předpolí mostu.

„Stará lávka bude téměř celá zrušena a zůstanou zachovány pouze její základy, jež budou sanovány mikropilotami. Poté bude zbudován nový most, který bude širší a únosnější,“ uvedl František Mašek, ředitel závodu Mosty ze společnosti Skanska.

Podle něj bude most určený nejen pro chodce a cyklisty, ale také pro jednosměrnou dopravu s nosností do tří a půl tun. „Celková šířka mostu je 12,5 metru, délka přemostění pak 71,5 metrů,“ upřesnil. Demolice stávající zrezivělé lávky začne už v říjnu.

Základní údaje o Tyršově mostě:

šířka mostu: 12,5 m
šířka mezi zábradlím: 11,7 m
šířka části pro chodce a cyklisty: 4,8 m
šířka vozovky s kamennou dlažbou: 6,5 m
délka třípolového spojitého nosníku: 72,99 m
délka přemostění: 71,490 m
výška nosné konstrukce: 1,3 m

*spodní stavba i nosná konstrukce je ze železobetonu
*součástí stavby je i osvětlení mostu

Harmonogram prací:

přeložky inženýrských sítí: září 2010
demolice stávající lávky: říjen 2010
zahájení stavby mostu: jaro 2011
kompletní dokončení stavby: květen 2012
rozpočtové náklady: 116 395 000,– Kč.