O parádní podívanou se postarali piloti v komponovaném programu Létající cirkus. Diváky přenesli do časů první světové války, kdy bitvu sváděli nebeští rytíři. K vidění byl souboj stíhacích letounů: britského Sopwith F1 Camel a Fokker Dr1, který v minulosti pilotovalo stíhací eso Manfred von Richthofen známý jako Rudý baron.

„Snažili jsme se vytvořit atraktivní program. Protože se Armáda České republiky rozhodla vrátit na letiště, tak jsme je požádali, aby nám poskytla své letové pozemní ukázky. Z těch dynamických ukázek stojí určitě za zmínku stíhací letouny L-159 Alca ze základny v Čáslavi," zmínil ředitel letiště Přerov Josef Jirka.

Během dne se uskutečnilo na osmatřicet vystoupení, k prohlédnutí bylo šedesát kusů techniky. Obnovený Den letiště Přerov se konal poprvé před dvěma roky. „V loňském roce, vzhledem k situaci, jaká na letišti panovala, jsme se z pořádání akce omluvili," vysvětlil ředitel s ohledem na nedávné debaty o využití letiště a přilehlých prostor. Do budoucna by ale událost rádi opakovali. „Určitě nechceme lézt do zelí Ciafu v Hradci Králové nebo velkému dni, který bude v Mošnově. Uvidíme, jaké budou ohlasy. Chtěli bychom Den letiště Přerov organizovat minimálně jednou za dva roky, pokud bude zájem lidí z místních teritorií, tak si myslím, že bychom ho dokázali pořádat i každoročně," nastínil Josef Jirka.

Program nalákal návštěvníky z různých koutů Moravy. „Přijeli jsme s dětmi, moc se jim líbí stojící technika – mohou si prolézt vrtulník, tank. Jsou nadšené," prozradil Milan Pospíšil z Brna. Cestu na letiště z Přerova komplikovala kolem poledne zvýšená doprava, výjimečný den si nenechali ujít ani místní. „Z porevolučního období si pamatuji několik ročníků Dnů otevřeného letiště, organizované armádou. Je dobře, že se taková akce vrací, možná by si zasloužila větší podporu místních firem a podnikatelů," řekl pan Oldřich z Přerova.

Budoucnost letiště zatím vypadá slibně. „Rádi bychom tradici těchto dnů zachovali. V minulém roce tady probíhala různá jednání včetně usnesení Vlády České republiky o utvoření strategické průmyslové zóny. Domnívám se, že jsme dosáhli konsenzu v tom, že v severní části letiště Přerov může být obecná výroba a v jižní části se budeme snažit zachovat výrobu související s leteckým průmyslem, tak aby se letiště využívalo," objasnil závěrem Roman Planička, generální ředitel společnosti Lom Praha.