O využití části bochořského letiště má nyní zájem investor, který by mohl zaměstnat až dvě stě lidí. Informoval o tom na posledním zasedání městského zastupitelstva v Přerově Antonín Prachař (STAN), který byl v minulosti ministrem dopravy.

„Vláda ani po čtyřech letech o strategické průmyslové zóně nerozhodla, a z toho důvodu není možné nabídnout prostory investorům. Kdyby rozhodla, znamenalo by to mimo jiné výrazné snížení poplatků za vyjmutí ze zemědělského půdního fondu,“ konstatoval zastupitel Antonín Prachař.

Podle něj má nyní o využití bochořského letiště zájem investor, který chce vyrábět dvoumotorové letouny.

„Sedmdesát procent komponentů je české výroby, což dává v době, kdy jsou určité signály ekonomického poklesu, šanci i subdodavatelům. Firma chce navíc v Přerově otevřít školu pro piloty,“ poznamenal.

Zastupitelé na svém posledním zasedání schválili návrh, aby město pro záměr firmy vytipovalo vhodné nebytové prostory. Pro zvedla ruku nadpoloviční většina.

„Hlasovali jsme pro to, aby se průmyslová zóna rozvíjela. Pokud přijdou investoři, kteří zde chtějí investovat, vyjdeme jim vstříc a najdeme vhodné prostory. Iniciátorem toho, aby na letišti vznikla strategická průmyslová zóna, ale musí být vláda,“ uvedl přerovský primátor Petr Měřínský (ANO).

Zóna měla být v rovce 2018

Ministerstvo průmyslu a obchodu původně zpracovalo dvě varianty strategické průmyslové zóny v Bochoři - první počítala s využitím plochy o rozloze 535 hektarů a demolicí veškeré letištní infrastruktury, druhá s rozdělením zóny na severní a jižní a zachováním letiště.

Vláda nakonec rozhodla o zachování letiště. Severní část bývalé vojenské základny měla sloužit pro běžné průmyslové využití a jižní pro letecký průmysl.

Výstavbu strategické průmyslové zóny v areálu bývalé vrtulníkové základny v Bochoři schválila vláda v roce 2016. Zóna měla být podle původního návrhu vlády připravena pro investory ke konci roku 2018.

„Bochořské letiště i nadále spravuje státní podnik LOM Praha,“ upřesnil mluvčí ministerstva obrany Jan Pejšek.