Pro jednání o diskutované stavbě byla sestavena jedenáctičlenná skupina, která má za sebou první schůzku. Výsledky tohoto sezení však byly rozporuplné.

„Ve skupině je zástupce z Rady města Přerov. Trochu nás zarazilo, že výsledek zápisu z tohoto jednání byl takový, že skupina dává úkol náměstkovi města, aby jednal ze zástupci Správy železnic a dopravních cest (SŽDC). To určitě nebylo cílem, proč jsme tuto skupinu vytvořili," uvedl náměstek přerovského primátora Michal Zácha.

Zatím je tedy předběžné mluvit o stavební a finanční náročnosti případné stavby. Veškerá jednání okolo návrhu stavby teprve začínají.

„Usnesení jsme poupravili tak, že spolupracovat se SŽDC bude pan radní Tomáš Dostál s paní předsedkyní komise Helenou Netopilovou, kteří s ní vyjednají podmínky a následně předloží, na jakou částku realizace vyjde a za jakých okolností se provede," dodal.

České dráhy a správce železničních cest se vyjádřili, že se nápadu nebrání. Požadují proto studii, kolik výstupů a nástupů se na jednotlivých nových nástupištích může provést. Na financování by se měly podílet dva subjekty.

„Pokud se domluvíme, tak částky za stavbu uhradí město společně se SŽDC. Samozřejmě město bude muset zbudovat v okolí případných zastávek také cesty, parkoviště a chodníky," upřesnil.

Podklady pro komunikaci se zástupci drah budou hotové tento týden. Pracovní skupina má připravenou řadu otázek.

„V plánu máme oslovit pověřené pracovníky Českých drah s potřebnými dotazy. Také musíme zpracovat studii, která bude odpovídat na otázky týkající se například vytíženosti zastávek, jejich variantního řešení, zda se budou realizovat obě a v obou směrech," uvedl přerovský radní Tomáš Dostál (KDU-ČSL).

Cyklistický podjezd

Stavbu zastávek by mělo dle původního návrhu doprovázet zbudování cyklistického podjezdu. K definitivním závěrům by mohlo dojít zhruba do tří měsíců.

„Co se týče financování, tak zatím nevíme, co vše a jak se bude realizovat. Je také těžké předvídat, zda bude vyžadováno výběrové řízení na zpracovatele studie. Chytřejší budeme po jejím provedení, což může trvat i tři měsíce," dodal.

Začátek jednání komplikovala nevyjasněná domluva mezi městem a pracovní skupinou.

„Zatím to bylo takzvané přehazování horkého bramboru mezi městem a pracovní skupinou. V současné době je již je sepsaný dopis na SŽDC s požadavkem na upřesnění součástí ověřovací studie a začínají jednání," uzavřel spoluautor návrhu železničních zastávek a člen pracovní skupiny pro jejich zřízení Jan Horký (SpP).