Přímo do svých chytrých telefonů nebo e-mailové schránky obdrží ty nejčerstvější informace takříkajíc „z první ruky“.

Za novou službu lidé nezaplatí ani korunu, financovat ji bude z rozpočtu město.

„Občané díky ní zjistí, která silnice je aktuálně neprůjezdná, kdy bude uzavřený sběrný dvůr, proč nesvítí pouliční lampy, či kde neteče pitná voda. Zjistí ale i to, kam se mohou jít večer pobavit,“ přiblížila mluvčí přerovského magistrátu Lenka Chalupová.

Město už nyní pro své obyvatele zajišťuje několik bezplatných služeb. Jednou z nich je rozesílání krizových sms zpráv, jejichž prostřednictvím se lidé včas dozvědí o blížící se povodni, smogové situaci nebo havárii kamionu s nebezpečnou látkou.

Další funkční službou je aplikace Problem Report, jejímž prostřednictvím občané úředníkům hlásí závady na majetku města - stačí jen problém do aplikace vyfotit a zaslat.

Zpětnou vazbou se stal pro radní i anketní průzkum s názvem Přerovský rádce, který zprostředkovával vedení města názor jeho obyvatel.

„Aplikace Mobilní Rozhlas má spoustu přidaných hodnot. Uživatelé budou dostávat včas informace o svozu odpadu, ztrátách a nálezech věcí či zvířat, ale i o pohřešovaných osobách. Během chvilky zjistí všechny novinky či změny, které na území města nastanou,“ přiblížil výhody náměstek přerovského primátora Michal Zácha (ODS).

Podle radního pro dopravu Tomáše Navrátila (ANO) se dá očekávat, že budou veřejnost nejvíce zajímat uzavírky silnic.

„Tento rok je ve znamení několika významných staveb, které přinesou komplikace v dopravě. Uživatelé tak najdou na jednom místě všechny potřebné informace pohromadě,“ doplnil.

Náklady? 137 tisíc na první rok

Už během ledna bude nový provozovatel služby zjišťovat zájem Přerovanů, kteří se budou chtít stát součástí Mobilního Rozhlasu. Pro občany je služba bezplatná, protože ji bude platit ze svého rozpočtu město.

„Její zavedení nás přijde na 45 tisíc a licence systému na 91 tisíc 900 korun. Celkové finanční náklady v prvním roce činí 136 tisíc 900 korun. V dalších letech se cena poníží o částku pro zavedení služby,“ upřesnila náměstkyně primátora Hana Mazochová (ANO).

Komunikaci s občany město přednostně povede přes aplikaci Mobilní Rozhlas a e-mailovými službami. V případě krizových zpráv budou rozesílány sms zprávy, které uhradí město.