Podle opozice trasa nové stezky zbytečně plýtvá místem a stavba je příliš nákladná. Obyvatelé Tománkovy ulice zase nechtějí, aby kvůli ní přišli o vzrostlé stromy.

Nová trasa pro cyklisty je navržena podle dva roky staré studie, a pokud se na ni najdou peníze v rozpočtu, mohla by se začít stavět v roce 2023. Město už pověřilo úředníky zajištěním projektové dokumentace pro tuto stavbu, která by měla přijít na 17 milionů korun.

„Stezka dlouhá 896 metrů a široká 2 až 3,5 metru bude navazovat na další už vybudované trasy. Propojí cyklostezky v ulici Komenského a na třídě 17. listopadu s ulicí bří Hovůrkových - a umožní také napojení do ulice 9. května,“ nastínil přerovský primátor Petr Měřínský (ANO).

Opoziční zastupitelé ale mají k podobě cyklostezky výhrady. Podle zastupitele Jana Horkého (SpPP) stezka zabírá zbytečně moc místa.

Stavba nové cyklostezky v Palackého ulici v Přerově, 18. října 2021
Nová cyklostezka v Palackého už se rýsuje. Kdy bude hotovo?

„Plánovaná investice neskutečně plýtvá místem a zbytečně zpevňuje další a další plochy - jde vlastně proti nedávno schválené Adaptační strategii města na změnu klimatu, jejímž cílem je mimo jiné dostat více zeleně do města. Tento projekt ale zeleně a stromů ubírá. A hlavně - naprosto zbytečně,“ soudí Jan Horký.

Podle něj je možné vyřešit bezpečný a pohodlný pohyb pro cyklisty výrazně levněji, než investovat částku 17 milionů korun.

„Jestli je záměrem zvrácená touha motoristy dostat cyklisty z vozovky kamsi mimo, je třeba připomenout, že od nového roku nemají lidé povinnost souběžnou cyklostezku využít. Vozovka na Šířavě i v ulici Svisle je široká kolem devíti metrů, což bohatě dostačuje pro umístění bezpečné cyklistické infrastruktury,“ konstatoval.

Kácení vzrostlých stromů se obávají obyvatelé Tománkovy ulice, kde má cyklostezce ustoupit několik dřevin.

„Myslím si, že měl odbor životního prostředí požádat o vyjádření také obyvatele našeho domu. Pokud stromy vykácejí, zvýší se prašnost, hlučnost a do bytu nám bude pořád pražit slunce,“ shrnula výhrady obyvatel panelového domu Eva Hanečková z Tománkovy ulice.Podle ní navíc cesta vede odnikud nikam.

„Sama na kole jezdím často a největším problémem, se kterým cyklisté denně zápasí, je výjezd od Penny marketu a prádelny. Na křižovatce se Ztracenou ulicí totiž v minulosti došlo k několika vážným nehodám. Když to vybudují, chceme vědět, kdy a jak se stezka napojí na úsek v ulici 9. května tak, aby nedocházelo ke kolizím,“ konstatovala.

Podle vedoucího odboru rozvoje přerovského magistrátu Pavla Galy se začne nová cyklostezka budovat do dvou let.

„Předpokládáme, že by mohla být v roce 2022 zpracovaná projektová dokumentace a v roce 2023 začne samotná stavba. Pokud se na nás občané obrátí se svými připomínkami, budeme se jimi zabývat,“ uzavřel.