Úsek dálnice se podařilo znovu zprůjezdnit až krátce před sobotní půlnocí.

Škoda se předběžně vyšplhala na 1 milion 475 tisíc korun.

Co bylo příčinou toho, že nad sebou ohromný kolos s cisternou na dálnici ztratil kontrolu a začal hořet, nyní zjišťují policisté.

„Přesné příčiny nehody, její okolnosti a souvislosti jsou stále v šetření,“ konstatovala krajská policejní mluvčí Irena Urbánková.

U nehody na dálnici zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne pět hasičských jednotek. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, prorazil betonová středová svodidla a začal hořet.

Menší požár, který vznikl v motorové části vozu, se hasičům podařilo rychle zlikvidovat. Náročná byla ale likvidace uniklých kapalin.

Řidič nákladního vozu může mluvit o štěstí - stihl včas vystoupit a plameny se nerozšířily do kabiny. Uchráněna byla i cisterna, která byla prázdná.

Po nárazu se betonová svodidla roztříštila a dopadla i do protisměru.

„V tu chvíli tudy projíždělo osobní auto. Jeho řidič začal okamžitě intenzivně brzdit, přesto do části svodidel narazil. Ani v jednom případě nedošlo ke zranění a alkohol u obou účastníků nehody vyloučily provedené dechové zkoušky,“ doplnila mluvčí.

Podle krajského mluvčí hasičů Zdeňka Hošáka musely jednotky zlikvidovat velký únik provozních kapalin z proražených nádrží, a protože došlo ke vniknutí do odtokových kanálů a dostaly se částečně na vodní plochu, bylo nutné vystavět norné stěny na zachycení uniklých látek.

„Situaci na místě řešili kompetentní zástupci životního prostředí a Správy a údržby silnic,“ upřesnil.

Nehoda na deset hodin ochromila dopravu na dálnici mezi Olomoucí a Ostravou a tvořily se kolony.

Komunikace musela být později uzavřena v obou směrech, a to kvůli vyprošťování nákladního vozidla.