Provoz na čtyřproudé silnici výrazně vzrostl po zprovoznění průpichu a se stala nejfrekventovanější dopravní tepnou ve městě. Denně tudy projíždějí tisíce nákladních aut a kamionů a situace je jak pro chodce, tak řidiče značně nepřehledná.

Otázka bezpečnosti místa pro přecházení přes frekventovanou cestu se znovu otevřela po tragické nehodě, která se zde stala minulý týden.

„Původně zde byl přechod pro chodce, ale ten letos v květnu nahradilo místo pro přecházení, i když zástupci vedení města o zachování zebry usilovali,“ shrnula mluvčí přerovské radnice Lenka Chalupová. Tragická nehoda minulý týden mezi lidmi vyvolala značné emoce a Přerované o příčinách neštěstí diskutovali na sociálních sítích. Výsledkem je apel města, aby lidé přes čtyřproudou silnici v tomto úseku vůbec nepřecházeli.

Místní část Přerova Dluhonice prochází kvůli dálnici D1 proměnou.
VIDEO: Jak proměnila stavba D1 Dluhonice?

„Na místo jsme instalovali zábrany, aby každý, kdo bude chtít vozovku přijít, dostal jasný signál, že tudy nemá chodit. Na nebezpečné místo upozorní chodce i značka,“ řekl jednatel Technických služeb města Přerova Petr Měřínský.

Komunikace, která je ve vlastnictví státu, byla pro přecházení nebezpečná i v době, kdy na ní ještě byl vyznačený přechod pro chodce. Situace se ještě zhoršila poté, co odbor dopravy Krajského úřadu v Olomouci 11. dubna letošního roku zveřejnil záměr, spočívající v odstranění dopravních značek, vyznačujících přechod pro chodce.

Detektivové z NCOZ prohledávali v pondělí kancelář náměstka olomouckého hejtmana a přerovského radního Michala Záchy (ODS) v budově na Masarykově náměstí až do odpoledních hodin.
Zadržení Záchy: přerovští zastupitelé v šoku. Nějak jsem to čekala, zaznělo také

Úředníci magistrátu 19. dubna se zrušením zebry nesouhlasili a vydali nesouhlasné stanovisko, v němž zaznělo, že v případě odstranění přechodu pro chodce se dopravní situace ještě zhorší, neboť lidé budou místo ke svému přecházení stejně využívat - ale řidič nebude mít informaci o tom, že zde může chodec přecházet. Námitky magistrátu ale nebyly akceptovány a z rozhodnutí krajských úředníků došlo ke zrušení přechodu. Město tedy nechalo alespoň upravit varovný a signální pás pro navedení nevidomých.

„Do doby výstavby nové světelné křižovatky zde budou instalovány zábrany, které chodcům zamezí překonání tohoto místa. Následně počítáme s propojením i této křižovatky koordinačním kabelem, aby zde mohla fungovat zelená vlna jako na celém hlavním tahu,“ uzavřel náměstek přerovského primátora pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).