Z nových nástupišť a podchodu, které usnadní nástup do vlaků, se však lidé budou moci těšit nejdříve v roce 2018. 

Modernizace se dočkají také další stanice na trase Brno – Přerov.

Stávající situace v železniční stanici podle starosty města vyžaduje řešení. Chybí v ní totiž betonová nástupiště a tak je nástup do vlaků pro cestující značně nepohodlný.

„Lidé si už delší dobu stěžují na stav budovy a jejího okolí. V poslední době se množily i stížnosti, že se na vlakovém nástupišti špatně nastupuje, protože na něm chybí betonové nástupní ostrůvky," sdělil starosta města Kojetína Jiří Šírek.

Město proto oslovilo ředitele olomoucké Správy železniční dopravní cesty, který v dopise starostovi sdělil, že se kompletní rekonstrukce nádraží chystá na rok 2018 nebo 2019.

V současné době se v kojetínské železniční stanici nachází sypaná nástupiště. Ačkoliv odpovídají platným normám a předpisům, neposkytují pro nastupování a vystupování cestujících takový komfort jako nástupiště betonová, a proto se již nově nezřizují.

„Naší snahou je postupně přebudovat všechna sypaná nástupiště na modernější a pohodlnější typ nástupišť z betonových prefabrikátů," vyjádřil v dopise určenému starostovi Kojetína ředitel Oblastního ředitelství Olomouc Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Petr Novák.

Přebudování celé železniční stanice Kojetín se připravuje v rámci stavby Modernizace trati Brno – Přerov, která má být realizována v letech 2016 až 2019, kdy dojde ke změnám v celé stanici, včetně vybudování nových nástupišť a podchodu.

„Ve stanici se uvažuje o vybudováním dvou ostrovních nástupišť se čtyřmi nástupními hranami o délce 350 metrů. Ta budou dostupná novým podchodem. Pro případné jízdy osobních vlaků směr Tovačov bude ponechán prostor pro jednostranné nástupiště. Novým podchodem bude zpřístupněno také nástupiště pro trať Kojetín – Valašské Meziříčí," uvedla Hana Richterová z olomouckého ředitelství SŽDC.

Prozatím nelze stanovit přesný termín realizace celé stavby. V letošním roce bude teprve aktualizována přípravná dokumentace první etapy modernizace a zdvoukolejnění trati Brno – Přerov.

„Realizace úseku Nezamyslice – Přerov, kde se nachází stanice Kojetín pravděpodobně nezačne dříve, než bude dokončena modernizace předchozího traťového úseku," dodala.

Přejezdy nahradí nadjezd a podjezd

V Kojetíně bude také současný železniční přejezd v blízkosti nádraží nahrazen silničním nadjezdem. Stávající přejezd a podjezd směrem na Přerov bude nahrazen novým kapacitním podjezdem.

Modernizace, které se kromě Kojetína dočkají také železniční stanice v Nezamyslicích, Chropyni či zastávka Měrovice nad Hanou, budou financovány prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.

Částka za rekonstrukci stanice v Kojetíně zatím určena není.

„Úhrada realizace se předpokládá ze státních zdrojů a případně některého z dotačních fondů Evropského společenství s přihlédnutím ke změnám po roce 2013," dodala s tím, že je uvažováno i o zřízení nové zastávky v obci Bochoři.

Všechna nová nástupiště, zpevněné plochy, podchod nebo výtahy v Kojetíně budou bezbariérově přístupné a vybavené bezpečnostními a vodícími prvky.

„Počítá se zbudováním madel, vodící linie z dlažby s odlišnou hrubostí a strukturou povrchu, zábradlí a zábran pro osoby se zhoršenou pohyblivostí a orientací v prostoru," uzavřela.