Součástí obří investice je i stavba nového železničního mostu přes řeku Bečvu a oprava několika podjezdů – Mádrova, Kojetínského a podjezdu v Lověšicích.

„Investice je nyní ve fázi připomínkového řízení. Výběrové řízení na dodavatele této stavby bude vypsáno už počátkem příštího roku,“ popsal aktuální stav vrchní přednosta Správy dopravní cesty v Olomouci Václav John.

Podle jeho slov se pasažéři nemusejí obávat toho, že by rekonstrukce ochromila železniční dopravu.

„Máme bohaté zkušenosti z podobných staveb. Provoz na stanici zůstane i během oprav zachován, Přerov je totiž strategickým uzlem,“ doplnil John.

Rozsáhlá rekonstrukce je rozložena do několika etap. První z nich potrvá od roku 2009 do roku 2012. V příštím roce se začne opravovat první úsek trati – a to od obce Horní Moštěnice až po železniční most přes řeku Bečvu.

Změní se vzhled nástupišť

V další etapě se pak opraví úsek ve směru na Olomouc, a to až do Dluhonic. Technicky nejnáročnější z celého objemu prací přitom bude stavba nového železničního mostu přes řeku Bečvu.

„V první etapě se opraví větší část uzlu – kromě železničního svršku změní svůj vzhled také jednotlivá nástupiště na nádraží. Pouze první nástupiště zůstane po konzultaci s památkáři zachováno v historické podobě i s původní dlažbou. Zbuduje se nový podchod a dojde k rekonstrukci původního,“ vyjmenoval chystané změny v Přerově John.

V první fázi se má proinvestovat více než miliarda korun.

Podle náměstka dojde i k demolici nevyužívaných budov v areálu železniční stanice. Rozsáhlé opravy se nedotknou pouze výpravní budovy.

„Celá akce je spolufinancována z prostředků Evropské unie v rámci operačního programu Doprava. Předpokládá se tedy více než sedmdesátiprocentní finanční účast Unie,“ řekl už dříve technický náměstek ředitele Miroslav Bocák ze Správy železniční a dopravní cesty v Olomouci, která je investorem stavby.