V současné době mají už svou novou podobu třetí a čtvrté nástupiště. Téměř úplně spravený podchod je však díky dalším stavebním pracím znovu uzavřen, a tak lidé musí přecházet koleje po postranní přechodné cestě přes koleje.

„Druhé nástupiště se bude rekonstruovat do poloviny listopadu. Nové peróny budou vybavené například navigačními a orientačními systémy pro osoby se zhoršenou pohyblivostí a orientací," uvedl dříve mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Někteří cestující si stěžují, jiní jsou s obcházením smíření a těší se na novou podobu nádraží. Ta bude zahrnovat i výtah z nástupišť.

„Jakýkoliv krok navíc lidem vadí, ale někdo nad tím mávne rukou, protože vidí již spravená nástupiště. Četl jsem, že druhý perón byl postaven v roce 1892, takže jeho oprava je určitě nutná. Jedinou výtku mám ke značení na třetím nástupišti, kde by měla být velká informační cedule zalepená," řekl Mojmír Leštinský z Ostravy.

Vlaky na vás počkají

Jízdní řád se v souvislosti s úpravou perónu nijak nemění.

„Nezaznamenáváme žádný závažnější dopad na plynulost dopravy. Největším omezením pro cestující je přecházení z prvního na třetí nebo čtvrté nástupiště," sdělila regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Na bezpečný přechod osob po služebním přechodu přes kolejiště budou následující čtyři měsíce dohlížet zaměstnanci Správy železničních a dopravních cest. Vlaky budou na cestující čekat.

„Z důvodu přecházení se mírně prodlužují přestupy cestujících. Proto je zavedeno opatření, aby vlaky čekaly, než všichni lidé přestoupí, a to i za cenu mírného zpoždění, které se bude pohybovat okolo pěti minut," dodala.

Po opravě druhého nástupiště bude na řadě rekonstrukce prvního. Ta je naplánována na březen příštího roku. Modernizace přerovského vlakové nádraží za zhruba 4,1 miliardy korun začala v roce 2009 a má být zakončena v roce 2015.