Počátkem příštího týdne se vrátí na své původní místo zrestaurovaný Tyršův sloup, který se nacházel v levé části při vstupu. Na pravé straně bude navíc umístěna jeho replika.

„Severní předpolí u sokolovny je již dokončené a nyní provádíme práce, které spojují komunikace v této části s vlastním mostem. Napojujeme chodníky, cyklostezku i vlastní jízdní pruh,“ popsal Jiří Raba z odboru rozvoje přerovského magistrátu.

Na severních opěrných zdech finišuje úprava povrchu a začínají se dláždit lomovým kamenem základové patky u opěrných zdí.

Velké změny jsou už vidět i na vlastním Tyršově mostě. Dlažba je z velké části položená a novou dominantu Přerova zdobí také první sochy – tři betonové stromy.

Z betonových stromů jsem rozpačitý

Právě nové okrasné prvky se ale staly hned po svém instalování terčem kritiky.

Podle čtenářů v diskusi na webu Přerovského deníku připomínají betonové pahýly spíše apokalypsu než přírodní motivy.

„Z betonových stromů jsem trochu rozpačitý, ale další dvě sochy jsou skvělé, soudobé, energické a pozitivní. Jsem rád, že se ve veřejném prostoru města objevují i současná díla a můžeme do budoucna zanechat doklad o naší době,“ zastal se moderního díla architekt Jan Horký.

Už počátkem příštího týdne bude u vstupu na most znovu umístěn Tyršův sloup, který zde byl již v době, kdy ještě stála stará lávka.

Z druhé strany k němu přibude jeho replika. Do poloviny dubna se zde objeví také další sochy – bronzový zubr a pták ze stejného materiálu.

Ulice zůstanou zavřené až do prázdnin

Zátěžová zkouška je naplánována na 16. dubna. Na most najedou plně naložená nákladní auta a budou se měřit průhyby a dynamický vliv zátěže na konstrukci.

„Nové přemostění otevřeme pro pěší v termínu, tedy 8. května. Až bude hotový archeologický výzkum v jižním předpolí, dokončí se okružní křižovatka,“ uvedl Jiří Raba.

Řidiči se ale budou muset smířit s tím, že ulice Mostní, Jateční a Na Marku zůstanou uzavřené až do konce června.

Most pro Přerov navrhla uznávaná architektka Alena Šrámková. Jeho šířka je 12,5 metrů, délka přibližně 72 metrů. Projíždět přes něj bude možné v jednom směru, ale využívat k dopravě ho můžou pouze vozidla záchranky, policie nebo hasiči.

„Most je navržený v jedné výškové úrovni, pouze část pro vozidla bude z bezpečnostních důvodů oddělena od pěší zóny 15 centimetrů vysokou obrubou. Navržený příčný profil umožňuje využití pro obousměrný provoz v případě mimořádných situací,“ uzavřela Lenka Chalupová, vedoucí oddělení komunikace přerovského magistrátu.