Proč je stavba mimoúrovňového křížení pro Přerov tak zásadní?

„Doprava od Olomouce díky ní povede i mimo podjezd v Předmostí a estakáda nad železnicí napojí auta přímo na ulici Polní. Hlavní trasa tedy povede mimo tuto křižovatku,“ vysvětlil František Zlámal z odboru koncepce a strategického rozvoje přerovského magistrátu.

Na zahájení stavby jsou již vyčleněny prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

„Na mimoúrovňové křížení už bylo vydáno územní rozhodnutí a nyní se zpracovává projektová dokumentace,“ doplnil.

Začátek stavby? Optimisticky příští rok

Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že se začne s výkupy pozemků ještě letos.

„Stojíme teprve na prahu a nyní se rozbíhá majetkoprávní příprava, na niž jsme získali zhruba 20 milionů korun,“ uvedl ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Stavba samotná přijde na více než půl miliardy korun.

Podle něj na mimoúrovňové křížení v Předmostí navazuje také výstavba okružní křižovatky ulic Tržní, Polní a Dluhonská, již zajišťuje Olomoucký kraj.

„Chceme se proto co nejdříve sejít s představiteli kraje, abychom zjistili, zda tuto investici zajistí. Okružní křižovatka je důležitá a my potřebujeme vědět, že se zde budou moci otáčet auta. Bez tohoto příslibu nemůžeme výstavbu zahájit. Pokud budeme mít tento závazek, začneme s výkupy pozemků,“ dodal.

Optimistickým odhadem termínu zahájení stavby je podle něj příští rok.

Ředitelství silnic a dálnic jedná i s přerovským magistrátem, který přislíbil spolupráci.

„Jsme rádi, že ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo o výstavbě mimoúrovňového křížení, které je velmi důležité pro řešení dopravní situace,“ je spokojený mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Podle něj je již křižovatka v Předmostí v zoufalém stavu.

Odlehčit dopravě ve městě by ale nejvíce ze všeho pomohlo dokončení výstavby dálnice D1 v úseku z Říkovic do Přerova a pak také vnitřní průtah městem.

Na průpich a dálnici současně nejsou peníze

Ministerstvo dopravy ale již dříve avizovalo, že na obě nákladné akce nejsou v rozpočtu peníze. Preferuje proto dálnici.

„Pro Přerov, a já doufám, že to tak vnímají i obyvatelé města, má větší význam dokončení dálnice, než výstavba průpichu,“ řekl pro Přerovský a hranický deník mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

„V současné době se připravují peníze na vykoupení pozemků, a pokud se je podaří vykoupit, mohla by být výstavba úseku dálnice D1 z Říkovic do Přerova zahájena už v roce 2014,“ uzavřel.

SOUVISEJÍCÍ: Slib jménem dálnice. Kdy se začne stavět? Co myslíte?