Město si nechalo provést takzvanou procesní analýzu, která ukázala, co vlastně úřad vykonává a jak by to mohl provádět efektivněji. V současné době má magistrát 331 zaměstnanců.
„Do června jich odejde asi dvacet. Nechci teď ještě mluvit o konkrétních personálních opatřeních. Zatím půjde o přirozený odchod do důchodu,“ zmínil náměstek primátora Josef Kulíšek. Snižovat se ale budou hlavně počty vedoucích úředníků. Zatímco nyní má magistrát šestnáct odborů, návrh hovoří už jen o osmi.
„Důležité je především to, aby všechny kompetence zůstaly zachovány. Jednáme s vedoucími odborů, na nichž je, aby na nic nezapomněli. Máme hrubou představu, co by pod osmi odbory mohlo být,“ řekl Bakalík, který si však konkrétní podobu návrhu zveřejnit nepřál. Připustil ale , že v personálních záležitostech bude nutné odvolat některé zaměstnance a vypsat nová výběrová řízení.
Slučování odborů povede také ke stěhování úředníků mezi budovami.
„V současné době sídlí magistrát na sedmi místech,“ upřesnil a dodal, že pro nové vedoucí odborů by bylo neúnosné, aby měli své podřízené v několika různých budovách.
Změny? Lidí se prý nedotknou
Lidé prý ale nemusejí mít strach, že by měli problém si na zeštíhleném úřadě vyřídit své záležitosti.
„Všechno provedeme tak, aby to pro občany bylo bezbolestné,“ ujistil tajemník.
Na magistrátu pracuje nyní 331 lidí, šestadvacet z nich jsou provozní pracovníci. Změny jsou prý nutné hlavně proto, že dosud vznikaly koordinační nejasnosti. Kromě samostatné správy vykonávají úředníci i přenesenou působnost státu.
„Od roku 2003, jak skončily okresní úřady, přešly na nás i okresní agendy. Přerov má sice 47 tisíc obyvatel, ale ve správním obvodu, který zahrnuje i 58 obcí, jich žije celkem 84 tisíc,“ poukázal na složitost situace Bakalík.
Podobné kroky chystá Prostějov, Karviná či Zlín. (pakk)