„Dříve jsem tudy projížděl, když jsem se chtěl vyhnout přehuštěné dopravě u nádraží. Teď si to ale dvakrát rozmyslím. Zatímco před rekonstrukcí se dalo projíždět z obou směrů, teď je cesta tak úzká, že se auta nevyhnou," vylíčil jeden ze šoférů Miroslav Sláma.

Dalšímu z dotázaných řidičů zase vadí dopravní značení.

„Ten, kdo to řešil, se snad pod podjezdem nikdy neprojel. Přednost v jízdě je přikázána ze směru od zahrádek u strojíren. Jenže odtud není při příjezdu vůbec vidět na druhou stranu a už několikrát se mi stalo, že jsem až v polovině podjezdu zjistil, že je v protisměru jiné auto a musel z něj vycouvat," svěřil se třicetiletý muž.

Mádrův podjezd v Přerově

Rekonstrukce Mádrova podjezdu začala před dvěma lety neslavně. Ještě před plánovaným začátkem oprav totiž tehdejší ministr dopravy dopravy Vít Bárta (VV) železniční stavby zmrazil. Akce se tedy rozběhla se zpožděním.

Nově opravený podjezd byl uveden do provozu v prosinci loňského roku.

„Je zrekonstruován na původní parametry, to znamená, že je zde jeden pruh vozovky a chodník pro pěší," řekl Karel Janků ze Správy železniční a dopravní cesty. Stavba byla součástí modernizace železničního uzlu v Přerově a vyžádala si náklady za zhruba sto milionů korun.

Proč je komunikace tak úzká?

Její rozšíření by bylo možné, ale musí to někdo zaplatit.

„Do budoucna naše stavba umožňuje rozšíření o jeden pruh, ale finančně by to mělo zajistit město. My jsme investovali značné prostředky do rekonstrukce podjezdu. Původně jsme na tom spolupracovali s městem, to ale nakonec do rozšíření komunikace investičně nešlo," vysvětlil mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla.

Podle zástupců přerovského magistrátu nechalo město pouze zpracovat projektovou dokumentaci na rozšíření mostu. „Šířka komunikace je taková, jaká je, protože Správa železniční a dopravní cesty nedostala peníze od kraje na to, aby byla širší," sdělil František Zlámal z odboru koncepce a strategického rozvoje přerovského magistrátu. Propojení mezi ulicí Tovačovskou a Generála Štefánika má být totiž podle něj v budoucnu silnicí druhé třídy, takže investorem by měl být z logiky věci kraj.

„Je veliký úspěch města, že se podařilo most vybudovat v takových parametrech, v jakých teď je. Kdyby se totiž opravil podle původních parametrů, bylo by obtížné tam komunikaci udělat," uzavřel.