Po vyšetření havárie železničáři převezli lokomotivu za pomocí nehodového vlaku a dvou jeřábů do areálu přerovské firmy Dílny pro opravy vozidel (DPOV). Zde bude odstraněna.

„Nepočítáme s tím, že bychom vozidlo opravovali. Nyní čekáme na rozhodnutí, kdy a kde bude lokomotiva zlikvidována,“ řekl Ivan Klíma, vedoucí oprav DPOV.

Při tragédii ve Studénce byl stroj natolik zničen, že některé z jeho části nebude možné použít ani na náhradní díly.

„Při většině srážek jsme schopni vozidlo opravit a vrátit do pravidelného provozu. Nehoda ve Studénce byla ale natolik výjimečná, že to uskutečnit nelze. Devastace, ke které došlo po nárazu, byla totiž natolik rozsáhlá, že je lokomotiva odepsaná. Zřejmě ani mnoho dílů nebudeme moci použít jako náhradní kusy do podobných typů,“ uvedl Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.

Vozidel, která dokážou jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, však v Česku zbývá jen dvanáct. „V praxi to znamená, že některé vlaky jezdí omezenou rychlostí, protože na ně nasazujeme slabší lokomotivy. Na zpoždění to ale nemá vliv,“ podotkl Šťáhlavský.

Podle jeho slov navíc právě probíhá výroba dvaceti lokomotiv řady 380, jejichž rychlost může být až dvě stě kilometrů za hodinu. Do provozu by měly vstoupit v příštím roce.