Demolice mostku, který byl staticky narušený od posledních povodní před čtyřmi lety, začala ve středu krátce po sedmé hodině ráno. Přestože šel k zemi přes dvě stě tun vážící kolos, trvalo to jen chvíli. Historickému okamžiku přihlížela hrstka lidí – stavebníci, lidé z magistrátu a novináři. Za páskou a v uctivé vzdálenosti, kvůli bezpečnosti.

„Do akce" byl nasazen pásový bagr společnosti Mrózek, která má zkušenosti nejen s demolicí mostů, ale i výškových budov, komínů a těžkých hal.

„Bagr si během přípravných prací vytvořil přístupovou cestu ke korytu Bečvy tak, aby voda nedosáhla až po kabinu, a mohl se bez problémů dostat až k mostku," přiblížil Zdeněk Dostál z odboru rozvoje přerovského magistrátu.

Uprostřed koryta Bečvy se v místě lávky obnažila betonová lana, která se bouráním přestřihla.

„Začínalo se v protisměru toku Bečvy tak, aby se lávka zlomila a případné vystříknutí vody šlo v korytě proti proudu. Celá operace trvala zhruba deset minut," upřesnil.

Stará lávka se skládala z prefabrikátů, ve kterých bylo čtrnáct předpjatých lan a po krajích dalších šest ocelových, spletených ve svazek. Po přestřižení se lávka rozdělila na menší kusy, které byly převezeny na skládku.

Jak budou práce dál pokračovat?

Stavebníci po zbourání mostku odstraní zadní pilíř a ještě v letošním roce se má postavit štětová stěna nové stavby.

„Na druhé straně se bude realizovat opěrná zeď, protože sousedí s chráněnou rezervací. Chtěli bychom ji udělat ještě letos, a to kvůli omezení – od března do června totiž stavba nemůže zasahovat do přírodní rezervace," zmínil.

„Pokud postavíme opěrnou zeď, nejsme ničím limitovaní, protože můžeme pokračovat v práci na lávce a obou rampách," dodal.

Zbouranou lávku nahradí nová stavba – předpjatý železobetonový trám se závěsy.

„Ten by měl být podle odborníků v případě, že by Přerovu opět hrozily povodně, bezpečnější, než jeho předchůdce. Náklady na jeho stavbu činí 25 milionů korun," upřesnil náměstek přerovského primátora Michal Zácha (ODS). Mostek má být hotový v příštím roce.