Historické sklepení hranického zámku brzy ožije hudbou, tancem a zpěvem. Slavnostní otevření kulturního klubu se totiž blíží. V polovině listopadu by se měl klub otevřít veřejnosti. Dolaďují se poslední nedostatky a připravuje se program na první týdny. Objevují se však i menší či větší problémy.

V těchto dnech začne kolaudační řízení. „V úterý se uskuteční kontrolní prohlídka stavby a následně by měl být vydán souhlas se zkušebním provozem tohoto zařízení,“ informovala Pavla Hynčicová z odboru rozvoje města Hranice.

O zkušební provoz požádala hranická radnice až do konce června příštího roku. Důvodem je především potřeba měření hladiny hluku spojené s provozem klubu. „Tu není možné měřit v zimních měsících,“ podotkla Hynčicová.

Klub stál šestnáct milionů „Stavba přišla město na téměř 16 milionů korun včetně vybudování terasy, s veškerým vnitřním vybavením – počínaje barovým pultem, stoly, židlemi, audiovizuální technikou,“ informovala hranická místostarostka Radka Ondriášová (Právo a Spravedlnost).

Podle jejích slov se do finálních úprav a dokončovacích prací v klubu zapojila i nedávno jmenovaná ředitelka Helena Votavová. „Přidala připomínky, které měla na základě svých zkušeností z podobných zařízení odjinud,“ vysvětlila místostarostka.

„Například se nepočítalo se zabezpečením objektu, bez kterého není možné uzavřít pojištění, nebo s uzamčením mixážních pultů,“ uvedla ředitelka klubu Helena Votavová.

Kromě toho se řešily na první pohled drobnosti, jako že v šatně byly háčky na bundy příliš blízko u sebe, chyběl prostor pro uložení batůžků návštěvníků, dodělávali jsme uzamykatelnou zásuvku na peníze pro šatnářku.“ Větší problém však podle ředitelky klubu nastává s restauračním provozem.

Kde chladit pivo?

„V klubu není sklad pro provoz bistra, a co je horší ani prostor na skladování piva. Je tam teplota 19 stupňů. Tento problém teď ve spolupráci s ředitelkou klubu řešíme,“ řekl vedoucí odboru školství, kultury, tělovýchovy a cestovního ruchu Vojtěch Bušina.

„Budeme muset hledat prostory mimo klub,“ nastínila řešení ředitelka. Problémem je podle jejích slov i personální zabezpečení obsluhy bistra. „Ta by měla pracovat na dohodu, na tu může odpracovat 100 hodin ročně, což by znamenalo po dvou měsících měnit obsluhu. Není ale možné takto střídat personál. V této věci chci městu předložit argumenty a najít jiné řešení,“ uvedla ředitelka.

Otevření klubu

Klub se pravděpodobně veřejnosti otevře v pátek 16. listopadu.. „Limituje nás i finanční rozpočet, ale mám „v rukávu“ jedno překvapení – doufám že příjemné.“ řekla Helena Votavová. „Ale musím říct, na kohokoliv jsem se obrátila, všichni byli velmi vstřícní, ochotní poradit mi a pomoci, za což jim děkuji,“ zapěla chválu ředitelka.

Změny

Scénář otevření klubu a program na první týdny provozu se zatím rodí. Měsíčně by zde mělo proběhnout deset akcí, a to většinou v úterý a v pátek. To jsou podle ředitelky zatím dny, kdy si může dovolit uvolnit pracovníky, kteří jinak zajišťují provoz kina.

Stanovený počet šesti pracovníků Městských kulturních zařízení je, jak řekla ředitelka klubu, nízký na zabezpečení provozu kina, klubu a dalších akcí, které pod instituci spadají.

„Abychom mohli zajistit provoz klubu, bude muset dojít ke změnám v kině. Nebude se promítat v úterý a v pátek, ale budeme se snažit v promítacích dnech uvádět filmy ve dvou časech, a to nejraději dva různé filmy tak, aby počet promítnutých filmů za měsíc byl zachován,“ nastínila Helena Votavová.

Peníze

„Projekty a nápady máme, ale zatím na ně nemáme,“ posteskla si ředitelka. Jak prozradila, mimo jiné je rozjednaný program k nedožitým 90. narozeninám hranického rodáka Jiřího Brdečky.

Kromě rozpočtu od města míní peníze na provoz klubu získat prostřednictvím dotací z Evropské unie a grantů od města. „Se sponzory je situace všeobecně v současné době svízelná, “ řekla k dalšímu možnémuzdroji financí.

Název?

O názvu kulturního klubu v zámeckém sklepení není zatím rozhodnuto. „Mně by se nejvíc líbil název Zámecký klub,“ řekla ředitelka Městských kulturních zařízení Helena Votavová. Jak dodala, definitivní slovo budou mít radní, kterým předloží svůj návrh v úterý 16. října, a ten by měl být dále projednán na schůzi kulturní komise. Ta se sejde kolem 27. října.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNEK:

Starosta jmenoval ředitelku klubu

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA

Moje PřerovskoSportKulturaPodnikáníČerná kronika