O rekonstrukci nejhůře poničených úseků chce nyní jednat přerovský primátor Jiří Lajtoch s olomouckým hejtmanem Jiřím Rozbořilem (oba ČSSD).

Rozbité úseky silnic v majetku města se už v minulých letech podařilo z velké části spravit.

Nového asfaltového koberce se loni na podzim konečně dočkala třeba vozovka v Bratrské ulici, která byla samá záplata, ale zmizely i vyjeté koleje na nábřeží Edvarda Beneše. Oprav se dočkaly i ulice Prostějovská, Seifertova a nebo Šířava.

Město teď usiluje o to, aby vyhovělo stížnostem obyvatel z místních částí Čekyně a Dluhonice.

„Podle návrhu budu řešit špatný stav průjezdních úseků v obou těchto místních částech. Poničená je i Tovární ulice, konkrétně od Mádrova podjezdu až po autobusové nádraží," konstatoval přerovský primátor Jiří Lajtoch, který kvůli tomu koncem minulého roku jednal s ředitelem Správy silnic Olomouckého kraje Drahomírem Babničem.

Ten na pracovní schůzce zdůraznil, že kilometry těchto silnic není možné opravit pouhým frézováním, ale je nutné vstoupit i do konstrukčních vrstev vozovky. Podle něj je nutné provést i výměnu obrubníků a opravit přilehlé chodníkové pásy.

„V tuto chvíli není možné vyčíslit náklady na předpokládanou opravu. Nejprve musíme vstoupit do konkrétních jednání se zástupci kraje a Správy silnic, a teprve pak podnikat další kroky," zmínil vedoucí odboru koncepce a strategického rozvoje přerovského magistrátu Pavel Gala.

Podle něj je možné využít následující model: město Přerov nechá zpracovat příslušné projektové dokumentace a Olomoucký kraj se Správou silnic by pak vyčlenily finance k provedení vlastní investice.

Podle tohoto „scénáře" by platilo i to, že opravy obrubníků a chodníků zaplatí ze svého rozpočtu město Přerov.