Přerovští zastupitelé dostali i přesto na stůl návrh, aby schválili dotaci na provoz letiště ve výši půl milionu korun. Návrh se ale nakonec vůbec neprojednával.

Regionální letiště Přerov vzniklo před pěti lety s jasným cílem – zajistit v areálu smíšený provoz.

Olomoucký, Zlínský kraj a město Přerov do něj společně investovaly desítky milionů korun. Doufali totiž, že se jim na projekt podaří získat evropskou dotaci.

Slibovaná půl miliarda z Bruselu ale nakonec putovala jinam.

Představa, že se záměr podaří uskutečnit, se začala definitivně rozplývat poté, co ministerstvo obrany oznámilo konec přerovské vrtulníkové základny.

Od ledna letošního roku provozuje areál státní podnik LOM Praha, který zde má provádět opravu letecké techniky a zajišťovat výcvik pilotů.

Kraj: Letiště už bez nás

Olomoucký hejtman Jiří Rozbořil (ČSSD) si myslí, že v současné době už není důvod k tomu, aby kraj ve společnosti Regionální letiště Přerov nadále setrvával.

„Investiční příspěvek z rozpočtu jsme stopli a můj osobní pohled je, že by se měla tato organizace přetransformovat třeba ve sdružení letců, v němž už ale nebude kraj," vyjádřil svůj názor hejtman.

Smysluplnost záměru dlouhodobě kritizuje také přerovská opozice a na posledním jednání o záměru nahlas zapochybovali také političtí nováčci z hnutí ANO.

„Je nezbytně nutné, aby měla tato společnost, která dlouhodobě vytváří zápornou přidanou hodnotu a žije jen z peněz, které do ní investují její akcionáři, tedy Olomoucký kraj, Zlínský kraj a město Přerov, čtyři zaměstnance?," zeptal se Petr Vrána z hnutí ANO.

„Paradoxně ani jeden z těchto zaměstnanců není schopen daňového poradenství, protože společnost platí za daňové poradenství externímu dodavateli částku 144 tisíc za rok," dodal.

Stovky letů za rok

Že by měla být společnost poslána do likvidace, o tom je přesvědčen i zastupitel Richard Šlechta (SpP).

„Zastupitelé zbytečně vyhodili z městské kasy 15 milionů korun, přestože jsme je po našem jednání s Vlastimilem Pickem informovali, že vrtulníková základna zanikne. Bez armády ale tento projekt není životaschopný," sou­dí.

Podle pracovníků ale Letiště Přerov nadále vyvíjí činnost.

„Až do konce roku 2013 bylo mezinárodní neveřejné letiště se smíšeným provozem ideální pro soukromé lety, malé letectví, výcvik a volnočasové aktivity. V roce 2010 se zde uskutečnilo 491 letů civilních provozovatelů, v roce 2011 toto číslo vzrostlo na 547," konstatoval vedoucí letištního provozu Zdeněk Haničinec.