Šedesátitunový kolos ocelové konstrukce položí stavebníci v noci z 15. na 16. září, a to v době od 20.30 do 8 hodin ráno.

„Konstrukce je o něco těžší, a zatímco ta první vedla přes dvě tratě, tato zasahuje i přes vlečku do kovošrotu,“ upřesnil Zdeněk Dostál z přerovského magistrátu.

Položení nosníků ocelové konstrukce si vyžádá výluky a omezení na trati.

„Jeřábem se osadí na mostní ložiska jeden podélník, pak druhý, dva krajní příčníky se sešroubují a následně budou vkládat další nosníky. Šířky komunikací i chodníků jsou stejné jako u prvního mostu, který se tyčí nad tratí už od dubna,“ dodal.

Po položení nosníků budou práce pokračovat zabetonováním nosné konstrukce a kolem 17. září se začnou provádět konstrukční vrstvy cest. Stavba by měla být kompletně hotová do konce listopadu.

Původní zchátralé mosty trpěly podle odborníků celoplošnou korozí, deformací výztuh a zatékáním. Město se je proto s ohledem na špatný technický stav rozhodlo vyměnit.

Nedostatečné byly i šířkové poměry - problém vyhnout se na nich měla nejen nákladní auta, ale mezi těžkými tonážemi často kličkovali i chodci a cyklisté.

Nové mosty budou o něco širší, a tak se i pěším uleví. Výměna Dluhonských mostů, které slouží jako silnice do Dluhonic a k chemičce Precheza, začala loni v listopadu. Firma má postavit oba mosty do šestapadesáti týdnů.