Kamiony nad 12 tun do Přerova nesmějí - a důvodem je nejen uzavírka páteřní komunikace v Polní ulici, ale i fakt, že po zprovoznění úseku dálnice D1 mezi Lipníkem a Přerovem doprava zhoustla.

Až do vypuknutí pandemie strážníci nezodpovědné šoféry kamionů, kteří i přes zákaz vjížděli do města, pokutovali. Kontroly ale museli kvůli jiným povinnostem načas přerušit.

„V době nouzového stavu jsme měli jiné priority. Dalším z důvodů byla ale i obava z nákazy při kontaktu s řidiči kamionů z cizích zemí,“ vysvětlil zástupce ředitele Městské policie v Přerově Miroslav Komínek.

Strážníci se ke kontrolám od června zase vrátí - i když za zpřísněných hygienických podmínek - nezbytné bude používání respirátorů nebo ochranných štítů při běžné silniční kontrole.

Podle evidence, kterou si vede Městská policie, vjíždějí do Přerova nejčastěji řidiči kamionů z Polska, kterých bylo od počátku roku na 207. Početnou skupinu tvoří i Ukrajinci - těch zastavili strážníci na 108. Hned za nimi následují šoféři z Běloruska a Česka.

„Občas k nám zabloudí i kamiony z Litvy, Rumunska, Moldávie, Kazachstánu nebo Makedonie,“ doplnil.

Šoférům, kteří nerespektují zákaz, hrozí pokuta až dva tisíce korun. Ve správním řízení může být ale ještě vyšší.

Přerovský bazén se chystá na otevření po koronavirové pauze
Přerovský bazén zatím otevře jen krytý a bez wellness

Olomouc - Zlín? Přes pole a za 1 hodinu 45 minut

Nad dopravou v Přerově skřípou zuby i řidiči osobních aut, kteří městem pouze projíždějí.

„Cesta z Olomouce do Zlína mi trvala téměř dvě hodiny, protože mě navigace poslala přes Dluhonice, abych uspořil čas. Tam se ale staví most. Jedna značka mě i dodávku, která jela za mnou, dovedla polní cestou až k železniční trati. Po další šipce jsem se zase ocitl u zahrádkářské kolonie. Nakonec jsem stejně skončil v koloně v Předmostí, ve které jsem strávil dvacet pět minut,“ popsal jeden ze šoférů Marcel G. ze Zlína.

Cesta mu prý trvala 1 hodinu a 45 minut.

„V autě trávím poměrně dost času a mám možnost srovnání s jinými městy. Neznám horší město na průjezd než je Přerov,“ dodal.

Kamiony podle řidičů osobních aut vůbec nerespektují značky.

„Nábřeží je často ucpané a viděl jsem i kamiony, které vjely do jednosměrné Polní ulice a divily se, že proti nim jedou auta,“ shrnul své postřehy jiný z šoférů.

Nová kinokavárna Kabinet Hvězda v Přerově
Přerovské kino otevře i s novou kavárnou. Nahlédněte dovnitř

Estakáda: už za rok

Přerov se kvůli katastrofální dopravě snaží tlačit na urychlení rozběhnutých staveb. Protože zahájení úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem nadále blokují ekologičtí aktivisté, upíná se především na dokončení mimoúrovňového křížení v Předmostí a průpich.

Estakáda nad železniční tratí, jejíž stavba běží na plné obrátky, navede auta do Polní ulice a Předmostí se tak citelně uleví.

Na kontrolním dni stavby mimoúrovňového křížení už padly i konkrétní termíny.

„Začátkem května příštího roku by měla být spuštěna doprava po estakádě nad tratí. Na podzim roku 2021 se pak počítá s dokončením celé stavby mimoúrovňového křížení,“ uvedl radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).

V Polní ulici se doprava aktuálně přesunula do jízdního pruhu blíže k Obi a obousměrně by se mělo začít po silnici projíždět v příštím roce. Součástí investice je nejen rozšíření Polní ulice na čtyřpruh a zbudování estakády nad železniční tratí, ale i stavba okružní křižovatky u Lidlu.

„Ta by ale měla začít až poté, co se doprava pustí po estakádě nad tratí. Všechny práce zatím běží podle harmonogramu,“ uzavřel Alexandr Salaba z oddělení dopravy přerovského magistrátu.

Stavba estakády v Přerově - Předmostí na příjezdu od Olomouce. 2. března 2020
Estakáda v Předmostí: takto teď vypadá. Jak pokračují v Polní?