Pyšní majitelé vystavili své naleštěné stroje, a ti nejodvážnější si změřili síly v náročné soutěži.

„Každý si tu po zimě může vyzkoušet své dovednosti na uzavřené trase. Soutěží se v klasických disciplínách jako je slalom, zastavení na čáře nebo couvání," popsal Jiří Zemánek z pořadatelského Old timer clubu Helfštýn.

Na startu se sešlo na sto dvacet strojů. „Z toho je polovina motocyklů a polovina aut. Akce je určena pro vozidla bez omezení roku výroby, jsou tu tedy i některé novější stroje," řekl.

Raritou mezi motocykly byla bezesporu anglická Omega 680 z roku 1927.

„Je výjimečná tím, že v Anglii se nedochoval ani jeden kus. Tato motorka byla totiž určena jen na vývoz a firma, která ji dělala, zkrachovala. Vyrobilo se tedy jen pár kusů, a ty skončily v zahraničí," zmínil Jiří Zemánek.

Návštěvníci ale mohli obdivovat také motocykl Peugeot z roku 1930 nebo klasické značky Indian, Ariel a BMW. Mezi automobily patřily k nejstarším Fiat Zero z roku 1912 nebo Ford T.

Hned dva vozy představil veřejnosti Marek Kolíbal z Přerova. „Obě auta jsou ze Spojených států. První REO Flying Cloude z roku 1929 je předchůdcem Chrysleru. Druhý vůz Ford T je z roku 1927. První auto je poměrně vzácné, protože bylo vyrobené v již neexistující automobilce, a nebylo ho moc kusů," přiblížil.

S vojenským Fordem Mutt z roku 1967, který sloužil za války ve Vietnamu americké armádě, dorazil na start také Petr Kadlčík z Přerova. „Má dvou a půl litrový motor a nezávisle zavěšená kola. Raritou jsou i vzduchové stěrače," zmínil majitel, který vůz podle svých slov koupil v Plzni.

„Toto auto využívala americká armáda v Saúdské Arábii, má tedy zajímavou minulost. Viděl jsem na fotkách, že americká armáda ještě pár těchto kusů vlastní. V České republice je jich jedenáct," uzavřel.