„Neobjevila se u mě fáze blaženosti a nadšení z vítězství. Jsem ponořený dosti hluboko do problematiky vedení a řízení magistrátu, a to díky tomu, jak jsme jednotlivé kauzy obnažovali a seznamovali s nimi veřejnost. Spíše jsem si uvědomoval tu hrůzu, která nás čeká, pokud uspějeme, a potvrzuji, že ta hrůza se skutečně dostavuje," říká.

Na radnici má na starosti oblast prevence kriminality a situaci v sociálně vyloučených lokalitách. „Byl bych rád, kdyby se po čtyřech letech našeho působení dalo říci, že lidé v Přerově mají větší pocit bezpečí," tvrdí.

Sedmačtyřicetiletý politik pracoval deset let u armády, a to v jednotce SAR – Letecké pátrací a záchranné službě. Ta pomáhala letounům v nouzi, nebo posádkám havarovaných letadel. Jako pilot se účastnil náročných akcí v nepřístupném terénu a špatných povětrnostních podmínkách.

„Zasahovali jsme tehdy, když selhaly všechny standardní prostředky a situaci nezvládla civilní letecká služba," zmiňuje.

Z armády nakonec v roce 2008 odešel jako jeden z pilotů, kteří se dostali do křížku s nejvyšším velením. Na čtyři desítky příslušníků letectva tehdy na velení armády podalo hromadnou žalobu kvůli šikaně. Spor sice nakonec letci u soudu vyhráli, ale pochybnosti zůstaly.

Životní kotrmelec

„K politice mě přivedly dvě věci. Marný zápas s velením armády, kdy jsem se snažil upozorňovat na chyby, abych vzápětí pochopil, že problém je v systému. Zjistil jsem, že zdravý rozum proti spojení politické a výkonné moci nemůže nic prosadit. Tam u mě došlo k obrovské deziluzi, oslabila se víra v řád a pravidla, na kterých jsem si myslel, že je armáda postavená," vysvětluje.

„Pro mě to byl zásadní životní kotrmelec, a když se dívám zpětně a bavím s kolegy, kteří pokračovali ve výkonu profese, tak jsem nakonec i rád, že jsem ten kotrmelec udělal. Jak se říká, jednou za život se má udělat něco zcela zásadního a výjimečného. Tak se to podařilo," říká.

Kromě létání je další vášní Jiřího Kohouta jízda na motocyklu Harley Davidson. „Objevování Evropy ze sedla tohoto stroje mě baví. Je to takový kovbojský styl života. Nasednete na motorku a jedete, někde přespíte, a zase se posouváte dál. Během dne ujedete od 250 do 400 kilometrů. Nejedete po dálnici, ale „kochačkami", to znamená krásnou přírodní scenérií," popisuje. Miluje i potápění a rád vaří.

Je narozený ve znamení Vah. Váhá, když se má rozhodnout? „Neustálá snaha vybalancovat většinu zájmů mě přivede do neutrálu. Jako klasická Váha vždycky zjišťuji, jestli to, co dělám, je dobře. Ten proces dospívání do nějakého rozhodnutí je tedy nepoměrně komplikovanější," uzavírá.