Cyklisté, kteří ke křižovatce řízené světelnými signály přejíždějí z vedlejších komunikací, totiž nejsou vždy zachyceni senzorem, který zajistí zastavení provozu na hlavní silnici a několik vteřin po té uvolní cestu směrem od Sokolovny a hranického historického centra.

„Počítač by měl zachytit i cyklistu, ale výjimečně může dojít k tomu, že ho nezachytí úplně ve všech případech,“ komentoval možnou situaci mluvčí hranické radnice Petr Bakovský.

V případě, že sportovce systém nezachytí, město mu doporučuje přejít silnici po přechodu pro chodce po stisknutí tlačítka. V opačném případě by ho muselo vysvobodit jiné auto přijíždějící z vedlejší silnice, které už počítačový senzor zachytí. Cyklisté však nejsou zdaleka jediní, kteří mají se světelnou křižovatkou problém.

Někteří řidiči totiž netuší, jaké jim dává semafor možnosti, a nereagují na zelenou šipku, která jim umožňuje křižovatku přejet a odbočit vlevo z hlavní silnice, přestože svítí červená. Zelená šipka vlevo svítí jen v opačném rohu křižovatky a na horní části semaforu.

„O té možnosti jsem vůbec nevěděl, to musí být nějaká rarita. Přijel jsem a zastavil jsem na červenou. Nesledoval jsem světla v protějším rohu křižovatky ani nad sebou, dívám se vždy jen, až mi blikne zelená vpravo tak jako ostatním. Z větších měst znám jen pravou šipku“ svěřil se jeden z řidičů Roman Flieger z Hranic.

Ten, stejně jako mnozí další řidiči, tak nevyužívá možnost přejetí křižovatky bez nutnosti dát přednost protijedoucím vozidlům, kterých je někdy tolik, že odbočení vlevo není možné.

Zda se šipka rozsvítí, určí počítač podle hustoty provozu. Semafor u bývalé zvláštní školy svůj provoz ukončuje ve večerních hodinách, když se sníží provoz po hlavní komunikaci směrem na Slovensko.

Dřívější plány, že během noci bude fungovat jako radar, který zastaví neukázněné řidiče překračující povolenou rychlost, město nakonec nenaplnilo. Důvodem byla především finanční náročnost této modernizace.