„Práce spočívají v rekonstrukci, opravě a sanaci stávajícícho tělesa při zachování stávajících parametrů podjezdu. Úpravy, které budou probíhat na kolejišti, budou umožňovat následné rozšíření podjezdu. Ten počítá se dvěma variantami – pro pěší a nebo pro pěší a cyklisty,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Podle něj je má být stavba Mádrova podjezdu dokončena v listopadu příštího roku.

„Souběžně s tím běží i stavba centrálního dispečerského pracoviště pro dálkové řízení železničního provozu, která měla být kvůli úsporám původně zmrazena, nyní je ale před dokončením,“ řekl.

Zda se začne v příštím roce i s nákladnou rekonstrukcí železničního mostu v Přerově, který je nejnáročnější stavbou projektu, zatím není jisté.

„Tento týden bude vláda schvalovat investice na léta 2011 až 2013. Až poté bude jasné, na které projekty se zaměří,“ konstatoval Halla.

Projekt na modernizaci železničního uzlu je podle něj významnou měrou spolufinancován Evropskou unií, a to z fondu Soudržnosti.

„Bez evropských peněz by byly tyto projekty pro Českou republiku neufinancovatelné,“ uzavřel.