Od dopoledních hodin se kolonádou na břehu řeky Bečvy nesly tóny hudby. Příznivý ohlas a velký potlesk publika si odnesla kapela LH Western, která potěšila především příznivce známých country písniček. Naopak odpolední hudební doprovod se nesl v rytmu swingu. Na pódiu před sanatoriem Bečva se početnému obecenstvu představil olomoucký Tradicionál.

Po celý den si mohli zájemci nechat změřit aktuální krevní tlak u přítomných zdravotních sester a tím se zúčastnit soutěže o různé lázeňské procedury. Ti mladší pak ocenili možnost využít jízdy na ponících, zaskákat si v pohádkovém hradě nebo zhlédnout sokolnickou show skupiny Vancoš z ostravské zoologické zahrady, která se svým vystoupením sklízí úspěchy po celé Evropě.

Nejočekávanější bod programu, příjezd více než stovky historických vozidel, přilákal zraky dětí i dospělých. Motorky a vozidla vyrobená do roku 1945 nejprve sjížděla lázeňským parkem ke kolonádě, projela mostem a zaparkovala na louce. Zde proběhla očekávaná výstava všech nablýskaných veteránů. Nejstarší z nich zanedlouho oslaví sto let existence.

V Teplicích bylo také jedno z kontrolních stanovišť letošního čtrnáctého ročníku Helfštýnského okruhu. Po polední přestávce jeho účastníci zamířili do cíle, na hrad Helfštýn.

„Letos, stejně jako v předchozích letech, lázněmi projedou i vozidla vyrobená nejen v někdejším Československu, ale také Polsku, Rakousku, Spolkové republice Německo a máme dokonce zprávy, že se objeví veteráni s výrobou v Itálii, Francii a Anglii,“ podotkl vedoucí kulturní referent lázní Pavel Nepala.

Zatímco se do areálu lázní sjížděly další desítky historických vozidel, stovky nadšenců již na nedaleké louce obdivovaly vystavené motorky a osobní automobily s úctyhodným stářím.

„Údržba takového vozu je hodně náročná na čas. Auto se musí pečlivě zkontrolovat před každým závodem i po něm. I když tohle není závod v pravém slova smyslu. Není to o rychlosti, ale je to spíše takové kodrcání tady po těch cestách. V penězích se dá hodnota jen těžko vyčíslit. Pokud bych měl spočítat všechen čas, který nad svým vozem strávím, dostal bych se k hodnotě někde kolem milionu korun,“ svěřil se řidič historického vozu Škoda 440 Petr Hejtman z Hněvotína u Olomouce.