Antonín Prachař nedávno rezignoval na křeslo ministra dopravy a ve vedení rezortu ho vystřídal Dan Ťok. Dokončení posledních dvou úseků dálnice D1 na Přerovsku, a to mezi Přerovem a Lipníkem a Říkovicemi a Přerovem, považuje bývalý ministr i nadále za svou prioritu.

„Budu se snažit pomoci urychlit výstavbu dálnice. Není to ale jen otázka odvedení tranzitní dopravy z Přerova, ale třeba i vyřešení dopravního napojení na Olomouc. Dopravních problémů, s nimiž se Přerov potýká, je více," zmínil Antonín Prachař.

Bývalý ministr bude jako zmocněnec zastupovat město ve věcech dopravních staveb na jednání s orgány státu a kraje.

„Budeme mít díky tomu lepší informace například o tom, jak postupují výkupy pozemků a podobně. Koordinátor staveb na úřadě chyběl," zmínil primátor Vladimír Puchalský.

Říkovice-Přerov. Vykoupeno jen 40 % pozemků

Stavba úseku dálnice D1 z Lipníku do Přerova, která čeká na to, až Ředitelství silnic a dálnic vybere dodavatele, by měla začít v první polovině příštího roku. Navazující úsek z Říkovic do Přerova ale stále vázne – do této doby je totiž vykoupených jen asi čtyřicet procent pozemků.

„Co se týče Přerova, je v současné době asi projekčně nejdál stavba mimoúrovňového křížení v Předmostí," nastínil náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO), který má na starosti oblast dopravy.

S investicemi do řešení dopravy v Přerově počítá v příštím roce také Olomoucký kraj. Na problematické křižovatce ulic Polní a Dluhonská má totiž vzniknout nový rondel. Předpokládané náklady na tuto stavbu jsou bezmála 30 milionů korun, město se ale bude na akci finančně spolupodílet vybudováním chodníků.