Chování delegátek rodinu natolik pobouřilo, že si hodlá na cestovní kancelář stěžovat.

„Řekli nám, že má letadlo poruchu a že musíme počkat. To jsme ale netušili, že budeme čekat téměř celý den,“ líčí svou anabázi matka dvou malých chlapců z Přerova Renata Skácelová.

Podle jejích slov byl odlet naplánovaný na půl deváté ráno, ale ještě kolem oběda nikdo z cestujících netušil, co s nimi bude dál. „Kluci měli hlad, byli unavení a čekání bylo nekonečné. To se ale ještě dalo vydržet. Co nás však doslova šokovalo, bylo chování delegátek, se kterým jsme se setkali,“ dodala žena.

Pasažéři podle jejích slov posedávali v odbavovací hale až do půl čtvrté odpoledne. Teprve poté se turisté konečně dočkali náhradního letu.

„Mysleli jsme si, že máme nejhorší za sebou. K našemu údivu nám ale jedna z delegátek oznámila, že tři z nás musí odletět do Prahy namísto do Brna. V letadle totiž nebyla tři místa. Všichni jsme ale měli odstavená auta v Brně, kde nás také čekali příbuzní,“ popsala.

Když se delegátkám nepodařilo vybrat tři dobrovolníky, začaly být nepříjemné. „Jedna z nich nám oznámila, ať si mezi sebou tři lidi vylosujeme. Naštěstí pro nás se nakonec obětovala rodina, která do Prahy odletěla. Zbývající lidé pak čekali dál v hale na někoho, kdo jim dá pokyn, kdy jim letí letadlo,“ řekla Skácelová.

Po delegátkách se ale slehla zem. „Že odlétáme, jsme se dozvěděli jen díky tomu, že nás na to upozornili ostatní cestující. Na poslední chvíli jsme zareagovali na oznámení v angličtině a utíkali, abychom to stihli,“ shrnula svůj zážitek.

Ta se už s dotazem obrátila na Asociaci cestovních kanceláří. Nelíbí se jí totiž ani to, že, musela dodatečně doplácet cestovní kanceláři palivový poplatek. Zástupci přerovské cestovní kanceláře Kontakt Moravia, která pobyt zprostředkovala, ale necítí za komplikace během cesty žádnou odpovědnost.

„Bohužel se stává i to, že dojde k problémům během cesty, které my neovlivníme – a k tomu patří třeba porucha letadla,“ řekla Svatava Cmerková z přerovské pobočky kanceláře.

Firma se nicméně podle jejích slov nechala o případu informovat a hodlá ho řešit. Podle Oldřicha Berezy z přerovského policejního ředitelství zatím letos nikdo z cestujících nepodal trestní oznámení nebo stížnost na některou z cestovních kanceláří.

„Ani letos, ani vloni jsme žádný takový případ nezaznamenali,“ řekl Bereza. Jak uvedli někteří obyvatelé Přerova, kterých jsme se dotazovali na jejich zkušenosti z cestování, nejsou podobné zážitky z cest výjimečné.

„S českými cestovními kancelářemi už raději nejezdím a zájezdy si objednávám přes německé nebo rakouské cestovní kanceláře. Nedá se to srovnat. Objednal jsem si letos místo,kam chci letět, hned mi sdělili termín odletu a cenu. Objednávku jsem měl za tři hodiny. Do dvou dní po odeslání peněz jsem dostal letenky,“ popsal své zkušenosti Martin Holý z Přerovska.

„Osobně žádné negativní zkušenost nemám a jsem spokojená. Většinou ale jezdíme do zahraničí autobusem, takže problémy na letišti neznáme. Cestovní kanceláře, se kterými jezdíme, jsou seriozní,“ vyjádřila se k tomu další z oslovených obyvatelek Přerova.

„Myslím si jen, že jsou pobyty moc drahé. Někdy se platí více za zprostředkování než za služby,“ soudí žena.