„Stavebníci pokračují ve výstavbě jednoho z nejsložitějších úseků dálnice D1, který se nachází právě na okraji Dluhonic, a to v prostoru bývalého hřiště. Vrtají se sondy a v minulých dnech proběhla demolice rodinných domů,“ vylíčil předseda výboru místní části v Dluhonicích Oldřich Boráň.

Podle něj se už kvůli stavbě ozývají první stížnosti od obyvatel Dluhonic, kterým vadí nejen hlučnost, ale i znečištění komunikací. „Problémem jsou hlavně vibrace. Koncem června jsme kvůli tomu měli veřejnou schůzi, na které si lidé stěžovali na dopad stavebního provozu. Dohodli jsme se proto s firmou, aby neprováděla práce, které jsou příliš hlučné, o víkendu. Slíbili, že si dají o víkendu pauzu a práce, které způsobují vibrace, nebudou provádět,“ nastínil.

Stavba dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem v letních měsících, kdy jí přeje počasí, výrazně pokročila. Práce probíhají intenzivně na celém úseku - od Říkovic až po Předmostí.

„Na začátku trasy v Říkovicích se zakládají konsolidační násypy v místech, kde bude dálnice překračovat železniční trať. Vznikne zde most přes železniční trať Břeclav - Přerov, který bude mít délku 219 metrů,“ popsal náměstek přerovského primátora pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).

Nové sportovní hřiště v Dluhonicích

Fotogalerie: Nové hřiště v Dluhonicích před otevřením, 2023

Stávající cesta II/436 směrem na Bochoř se překládá blíže k Lověšicím a hotová bude do konce letošního roku. „Důvodem přeložky komunikace je fakt, že původní cesta stála v trase dálnice. Zasahovala by do vzletového a přibližovacího prostoru letiště v Bochoři,“ vysvětlil.

V budoucnu by měla stávající cesta směrem na Bochoř sloužit výhradně cyklistům. Práce probíhají také poblíž Henčlova, kde se překládaly sloupy vysokého a velmi vysokého napětí. V blízkosti řeky Bečvy začali dělníci zakládat konsolidační násypy, aby bylo možné zbudovat piloty budoucí estakády. Ta je zásadním objektem stavby D1 u Přerova.

Ocelová konstrukce překoná jak řeku Bečvu, tak čtyřkolejnou železniční trať

„Kvůli těmto překážkám byla navržena dlouhá estakáda z ocelových nosníků na betonových sloupech. Mostovka má délku necelý kilometr,“ upřesnil Petr Černík, ředitel stavby ze společnosti Strabag. Tento zásadní projekt realizuje firma Doprastav.

„Pilíře estakády budou začínat v místech vedle Veolie a most překlene řeku Bečvu směrem k Dluhonicím. Je to nejkomplikovanější stavba celého úseku a práce se na ní se naplno rozběhnou v příštím roce,“ upřesnil Tomáš Navrátil.

close Kvůli výstavbě dálnice D1 muselo být zbouráno původní hřiště TJ Sokol Dluhonice. Náhradou za něj bylo zbudován moderní sportovní areál, který se veřejnosti otevře 12. srpna. info Zdroj: Deník/Petra Poláková-Uvírová zoom_in Výrazně pokročila stavba také v samotných Dluhonicích, kde byly zdemolovány tři rodinné domy. Zbourány byly i objekty na hřišti TJ Sokol Dluhonice, které získalo adekvátní náhradu. Moderní sportovní komplex, který se otevře veřejnosti už 12. srpna.

Sportovní areál se nachází na opačné části Dluhonic - v ulici Na Trávníčku. „Tento týden bylo vydáno kolaudační rozhodnutí a souhlas s užíváním stavby. Zprovoznění nového sportoviště tedy nic nebrání. Součástí areálu jsou hřiště - pro malou kopanou a házenou, ale i tenisový kurt, altánek a potřebné zázemí pro sportovce. Jsou zde dva objekty, ve kterých se nacházejí posilovna, bufet, sklady a šatny. V blízkosti je i parkoviště,“ zmínil předseda výboru místní části v Dluhonicích Oldřich Boráň.

Náklady na nový sportovní komplex se vyšplhaly na 50 milionů korun.