Dělníci z firmy, která demolici provádí, během léta postupně rozebrali tři domy v Komenského ulici a jeden v Kramářově. Po jejich zbourání se na podzim začnou opravovat a zateplovat štíty přilehlých domů.

Srovnány se zemí byly i budovy v areálu Juty, kterým povede trasa průpichu.

Lázně Bochoř se po rekonstrukci opět otevřely veřejnosti. Na nově upravené prostory se přišla podívat řada zájemců.
Lázně v Bochoři prošly rekonstrukcí. Podívejte se, jak to nově uvnitř vypadá

Podle stavebníků se demolice posledního domu v Kramářově ulici oddaluje.

„Chceme, aby firma respektovala to, co je uvedené ve stavebním povolení. Než se začne dům bourat, musí být ten sousední svázaný a zajištěný,“ vysvětlil důvody bratr majitelky domu.

Plánovaná stavba průpichu podle něj negativně ovlivní život obchodníků u nádraží. Obávají se totiž zvýšené prašnosti a hluku.

„Všichni z toho mají obavu, protože nikdo neví, co bude dál. Pětadvacet let tady byla pojišťovna, a ta už kvůli tomu odešla. I nájemníci, kteří bydlí nahoře, váhají, jestli chtějí žít vedle cesty nebo ne,“ poznamenal.

Stavba průpichu by měla začít v příštím roce.

„V současné době připravujeme zadávací dokumentaci pro výběrové řízení a projektovou dokumentaci. Pokud všechno dobře půjde, zahájíme práce už na jaře,“ upřesnil Martin Smolka, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic v Olomouci. Zbudování průpichu přijde na 130 milionů korun a částkou 25 milionů na tuto akci přispěje i město.

Práce na stavbě nového autobusového zálivu v Palackého ulici v Přerově se blíží ke konci.
Na frekventovanou Palackého ulici se vrátí přechody

V listopadu začnou výluky

Takzvaný průpich je součástí vnitřního průtahu městem a má začít na křižovatce ulic Komenského, Velké Novosady a Kojetínská. Stavba protne areál Juty a napojí se na Tovární ulici u autobusového nádraží.

Už loni na podzim se začalo stavět také mimoúrovňové křížení v Předmostí, které řeší prostor od přivaděče D1, jeho propojení estakádou nad železniční tratí s Polní ulicí, rozšíření této ulice na čtyřpruh a napojení na most Legií.

„V Polní ulici jsme dokončili práce v té části, která je otevřená pro dopravu, a nyní pracujeme na kanalizaci a přeložkách ve druhém úseku blíže k nádraží. Část pilířů v Předmostí směrem na Olomouc je hotová a od příštího týdne budeme pokračovat v budování těch pilířů, které jsou blíže městu. V listopadu začne na železniční trati série výluk v souvislosti s přípravou stavby mostovky,“ shrnul Pavel Novák, stavbyvedoucí firmy, která práce provádí.