Do železniční stanice totiž přijel zvláštní vlak, sestavený z rakouské lokomotivy řady 1216 Taurus a supermoderní soupravy Siemens Viaggio Comfort, která je známá jako Railjet.

„Pro Přerov je to skutečná rarita, protože není plánované, že by tento vlak někdy v budoucnu přes stanici projížděl," uvedla regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Plánovaná trasa jízdy této komfortní soupravy totiž povede z Prahy přes Českou Třebovou do Brna, Břeclavi a dále do Vídně.

Vlak je v rakouských barvách, Railjety v modrém kabátě Českých drah totiž firma Siemens teprve vyrábí.

České dráhy mají s firmou smlouvu na 15 vlaků a po téměř dvouletých peripetiích zadaly loni v srpnu do výroby sedm souprav za zhruba dvě miliardy korun. Ty by měly začít jezdit v prosinci 2014.

„Neveřejný zvláštní vlak byl vypraven ve spolupráci Českých drah a Rakouských spolkových drah (ÖBB) po okružní trase Vídeň – Břeclav – Brno – Česká Třebová – Olomouc – Přerov – Břeclav – Vídeň a je určen pro zaměstnance obou společností a pozvané hosty," vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Účastníci jízdy se seznámili s některými provozními parametry, činností informačního, rezervačního i řídícího systému, poskytovanými servisními službami a ověřili si kvalitu cestování v soupravě Railjet.

„Pro veřejnost a zákazníky Českých drah připravujeme prezentaci až v dubnu letošního roku," řekl.

Z Brna do Vídně

Komfortní soupravy Railjet ÖBB a Railjet ČD budou od prosince 2014 nasazeny ve dvouhodinovém intervalu na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz a nabídnou novou kvalitu služeb.

Jednotky Railjet patří do skupiny vysokorychlostních vlaků a urazí 230 kilometrů v hodině.

Cestujícím nabízejí moderní klimatizovaný interiér, oddíly business první a druhé třídy, restaurační vůz, dětské kino a řadu dalších výhod. České dráhy tak ve spolupráci s ÖBB nabídnou na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz nejmodernější a nejkomfortnější vlaky, jaké budou moci cestující železniční dopravy v České republice využívat.