Zatímco první z mostů, který byl instalován už v dubnu, je tmavě modré barvy, druhý je sytě růžový.

„Práce začaly v sobotu 15. září o půl deváté večer a skončily v neděli kolem osmé ráno. Kvůli stavebním činnostem byly na trati výluky,“ shrnul náměstek přerovského primátora Petr Měřínský (ANO).

Barevné rozlišení mostů na první pohled zaujme.

„Modrý, svým rozměrem menší most, se klene nad tratí do České Třebové, růžový most nad kolejemi ve směru do Bohumína,“ upřesnil.

64 tun

Most váží včetně spojovacího materiálu na 64 tun a jeho výroba trvala měsíc.

Nové přemostění vyráběli dělníci v prostějovské firmě DT Mostárna a kontrolovali odborníci generálního dodavatele stavby, firmy Strabag.

„Kontrola proběhla v několika etapách. Nejdříve se hodnotila kvalita vlastní ocelové konstrukce včetně svarů, a poté kvalita a předepsaná tloušťka nástřiku,“ upřesnila Ivana Pinkasová z přerovského magistrátu.

Dva hlavní ocelové nosníky a třináct příčníků stavebníci montovali až na místě.

„Pro smontování bylo zapotřebí tisíc speciálních šroubů, které bylo nutné ve velmi krátké době výluky, tedy v průběhu necelých jedenácti hodin, sešroubovat,“ upřesnila.

Využití? Už v prosinci

I když jsou od neděle 16. září na místě obě konstrukce, dělníky čekají ještě stovky hodin práce - musejí zhotovit konstrukční vrstvy komunikace včetně asfaltu, přimontovat zábradlí a provést úpravy okolí.

„Oba mosty, které vedou z Přerova do místní části Dluhonice, by měli začít využívat řidiči už v prosinci. Jsou náhradou za zchátralé mostní stavby, které trpěly celoplošnou korozí, deformací výztuh a zatékáním,“ přiblížila mluvčí přerovské radnice Lenka Chalupová.

Výměna mostů je největší investiční akcí Přerova v letošním roce a přijde na 90 milionů korun včetně DPH. Významnou částkou - 78 milionů 721 tisíc korun - přispěl Státní fond dopravní infrastruktury.