Nejen, že se s nimi už nikdy neshledala, ale na „obchodu" rozhodně nevydělala. Bazar totiž mezitím zkrachoval a ona se už více než rok marně domáhá náhrady škody.

„Poškozených majitelů, kteří přišli o své věci, je více. Já jsem do bazaru dala jen dětský pokojíček a dvě přilby, ale jedna majitelka tam nechala dokonce saxofon. Celá věc se přitom táhne více než rok, obrátila jsem se na živnostenský úřad i na policii, ale všechno bylo zbytečné. Jak je možné, že někdo beztrestně sebere naše věci a ani se nenamáhá je vydat?," pozastavuje se důchodkyně.

Majitele bazaru se prý pokoušela kontaktovat na různých adresách, ale nikdy se jí to nepodařilo.

Případem se už zabývala i přerovská policie, ta ale nezjistila, že by došlo ke spáchání trestného činu.

„V loňském roce jsme prověřovali oznámení, týkající se nevrácení zboží z jednoho z přerovských bazarů. Vzhledem k tomu, že nebylo zjištěno naplnění skutkové podstaty trestného činu ani přestupku, byl spisový materiál založen," informovala krajská policejní mluvčí Irena Urbánková.

Jak se můžou oběti podobně neseriózního jednání bránit? Sdružení na obranu spotřebitelů se s podobnými případy setkává téměř denně.

„Jestliže šla taková firma do konkurzu, měli by se poškození obrátit na správce konkurzní podstaty v příslušném místě a požádat ho o vydání věcí. U soudu se dozví, kdo měl tuto firmu na starosti," radí Gerta Mazalová ze Sdružení na obranu spotřebitelů.

„Pořád je to majetek poškozené a měla by se o něj hlásit. Pokud tam ty věci stále někde jsou, neměl by být problém je vrátit. Zvlášť, pokud se nejedná o žádné cennosti," míní.

Jestliže ale něco zkrachovalo jen proto, že nešel obchod, tak prý není trestní oznámení na místě.

„Policie to většinou odkládá. Nedoporučovala bych tedy žalobu tam, kde už je konkurz," řekla s tím, že ideální je, pokud se dohodne více poškozených na společném postupu.

Jejich hlas tak bude mít větší váhu.