„Po prvním úseku nové trasy se budou moci cyklisté projet ještě letos na podzim. Do konce listopadu by měla být stezka hotová až po zeď před Vysokou školou logistiky. Právě v těchto místech se ale stavba na pár měsíců zastaví,“ řekla mluvčí přerovského magistrátu Lenka Chalupová.

Aby si cyklisté nemysleli, že stezka před zdí končí, objeví se na ní informační tabule. U ní musejí lidé sesednout z kola a použít chodník či nedaleký přechod. Na jaře se zeď zbourá a stavba bude dál pokračovat až ke Gymnáziu Jakuba Škody.

„Za zdí, kterou čeká demolice, je v současné době parkoviště. V rámci budování sjezdu ho bude nutné přemístit, počet míst ale zůstane zachován,“ doplnil radní po dopravu Tomáš Navrátil (ANO).

Uzavírka kvůli stavbě takzvaného průpichu u autobusového nádraží v Přerově. Ilustrační foto
Uzavírky v okolí Přerova komplikují i dopravu ve městě

Investice zahrnuje i úpravu autobusové zastávky - ta stávající musela být totiž na dočasnou dobu přemístěna.

„Provoz na nové zastávce chceme zahájit koncem letošního roku, případně v lednu. Vše se bude odvíjet nejen od klimatických podmínek, ale také od administrace stavebního úřadu,“ nastínila vedoucí odboru investic magistrátu Ivana Pinkasová.

Stavba cyklostezky v Palackého ulici začala na počátku října a dělníci mají na zhotovení 334 kalendářních dní.

„Dá se ovšem předpokládat, že dodavatel práce ukončí o něco dříve. Důležitá je pro Přerov především proto, že po dokončení propojí místní část Předmostí s Přerovem - a to až po budovu gymnázia v Komenského ulici,“ vysvětlil radní pro dopravu.

Pohodlná trasa pro cyklisty, která by propojila ulice Šířava a Svisle a pokračovala dál na 9. května, chybí.
Nová cyklostezka propojí tři ulice, lidem vadí kácení stromů

Cyklostezka začíná v Předmostí a končí na Velké Dlážce, kde se trasa napojí, povede přes rondel u Strojaře a most Míru. Cyklisté pak zamíří přes další kruhový objezd a po Palackého ulici se dostanou až ke gymnáziu v Komenského.

Stezka v Palackého ulici je postavena z červené zámkové dlažby a je navržena jako jednostranná s obousměrným provozem. Vede z větší části v přidruženém dopravním prostoru.

Investiční náklady na tuto akci činí 13,5 milionu korun, z toho by měla 11,5 milionu pokrýt dotace z projektu ITI Olomoucké aglomerace. V ceně není zahrnuta jen stavba cyklostezky, ale i autobusového zálivu, úprava chodníků a vybudování nového sjezdu.