Zatímco stavba úseku D55 mezi Olomoucí a obcí Kokory je ve fázi příprav, navazující úsek vázne. Obec Rokytnice, sevřená několika liniovými stavbami, totiž požadovala odklonění trasy a věc nakonec skončila u soudu. Ten ve věci dosud nerozhodl.

Nová cyklostezka bude mít šestnáct úseků a délku 24 kilometrů.

„Propojí obce na trase a na několika místech se kříží. Některé úseky povedou po původních polních cestách, vzniknou ale i pruhy pro cyklisty na stávajících komunikacích, které projdou opravou. Rekonstrukcí a rozšířením projde i silnice mezi Dluhonicemi a Rokytnicí, která už je v žalostném stavu,“ shrnul starosta Rokytnice u Přerova Kamil Malenda.

Areál společnosti Meopta v Přerově. Ilustrační foto
Naděje pro propuštěné z Meopty: firmy se sjely nabídnout místa

Kompenzace za dálnici

Cyklotrasa mezi Přerovem a Olomoucí povede obcemi Rokytnice, Brodek u Přerova, Kokory, Krčmaň, Majetín, Grygov a Velký Týnec.

„Máme příslib finančních prostředků ze Státního fondu dopravní infrastruktury v rámci kompenzací za dálnici. Celá stavba by měla přijít na 230 milionů korun, o individuální dotaci 13 milionů na projektovou dokumentaci jsme požádali Olomoucký kraj,“ upřesnil.

Cyklostezka, která má začínat v Přerově a končit u nákupního centra Olympia, bude spojovat všechny obce na trase.

„Řeší ale jen extravilány - povede tedy od značky po značku. Pokud záměr schválí zastupitelé, mohli bychom podepsat smlouvu a zahájit projekční práce,“ doplnil Antonín Prachař, zmocněnec pro dopravu obce Rokytnice u Přerova.

Ilustrační foto
V Přerově má vyrůst nový nákupní komplex. Uživí se?

Olomouc - Kokory: vykoupeno 65% pozemků

Zatímco úsek dálnice D55 blíže Přerovu zůstává zatím na mrtvém bodě, podle ředitele olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic Martina Smolky se na přípravách části mezi Olomoucí a obcí Kokory intenzivně pracuje.

Právě obec Kokory už delší dobu upozorňuje na neúnosnou dopravní situaci a fakt, že vesnicí denně projíždí tisíce kamionů.

„Pro úsek dálnice D55 Olomouc - Kokory už máme vykoupeno šedesát pět procent pozemků. Současně uzavíráme smlouvy na uložení věcných břemen a nájemní smlouvy. Do konce srpna chceme požádat o vydání stavebního povolení a už v předstihu začínáme připravovat projektovou dokumentaci k veřejné zakázce,“ zmínil Martin Smolka.

Samotná stavba úseku by mohla začít v roce 2022.

„Napojení D55 je možné na stávající silnici mezi Krčmaní a Kokory,“ upřesnil.

Ilustrační foto
Obstrukce Dětí Země nekončí, ve hře o D1 se opět řeší podjatost