Cyklostezka má alespoň částečně ulevit těm, kteří využívají stávající přetíženou trasu.

„Stezka se stavěla v květnu a červnu a po skončení kolaudačního řízení se po ní může začít jezdit. Odhadujeme, že bude dána do provozu ještě před začátkem letních prázdnin," řekl starosta Lipníku nad Bečvou Miloslav Přikryl.

Cyklisté můžou vyrazit po bezmála tři kilometry dlouhém a tři metry širokém úseku, na němž jsou tři odpočívadla.

Další část cyklostezky do Oseku nad Bečvou má pak zajistit v příštím roce rekonstrukcí stávající cesty zdejší radnice.

Stavba nového propojení přišla na 10,5 milionů korun, z toho 8,5 milionů korun činila dotace z Regionálního operačního programu Evropské unie.

Páteřní komunikace mezi obcemi

Podle lipnického starosty Miloslava Přikryla je tato část cyklostezky Bečva pro obyvatele Hranic, Lipníku, Přerova a dalších obcí nesmírně důležitá.

„Není zajímavá jen z hlediska cykloturistiky, ale je to i páteřní komunikace mezi jednotlivými obcemi. Lidé si ji zvykli využívat, když dojíždějí do zaměstnání, vyrážejí na procházky a také na relax," přiblížil.

Stávající stezka je navíc zejména v části u přírodního koupaliště Jadran značně přetížená.

„Zvyšuje se tím nebezpečí úrazu a komplikuje se i provoz na ni samotné. Proto jsme se rozhodli vybudovat cyklostezku také na druhém břehu a lidem tak usnadnit situaci," podotkl.

Jedna z nejdelších cyklostezek v zemi

Nové spojení uvítal i Jan Lindner z obce na Přerovsku.

„Něco takového tu dlouhou dobu chybělo. Po staré stezce jezdívám docela často, a když je krásně, je problém se s kolem vyhnout. Navíc je ten úsek opravdu pěkný," řekl.

Cyklostezka Bečva je jednou z nejdelších v zemi. Vede z Velkých Karlovic přes Vsetín a z Horní Bečvy přes Rožnov pod Radhoštěm do Valašského Meziříčí, kde dál pokračuje přes Hranice a Přerov až do Tovačova.

Prochází třemi moravskými kraji a měří přes 140 kilometrů. Nápad vybudovat cyklostezku Bečva vznikl na konci devadesátých let. Po roce 2000 začaly v Olomouckém kraji vznikat první úseky.