„Modernizace železničního uzlu zahrnuje v první etapě stavbu pětipatrové budovy centrálního dispečerského pracoviště u Mádrova podjezdu a pak také zásadní rekonstrukci kolejiště. Obě tyto investice jsou znovu povoleny,“ potvrdil Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty.

Podle něj se má investovat do náročné modernizace uzlu čtyři milardy korun, z toho jen miliarda padne v letošním roce.

„Letos se začalo s opravou lověšického podjezdu a pětipatrová budova centrálního dispečerského pracoviště, z níž se má řídit doprava na celé Moravě, bude dokončena v lednu příštího roku. Na tomto termínu se nic nemění," říká nyní Halla.

Ty nejnáročnější investiční akce ale vypuknou až v příštím roce, kdy přijde na řadu kompletní výměna zchátralého železničního mostu a jeho nahrazení novou stavbou. Z technického hlediska se podle odborníků jedná o zcela unikátní projekt.

SLEDUJTE KAUZU MODERNIZACE ŽELEZNICE V PŘEROVĚ ZDE

Bez finančních ztrát

Zmrazení modernizace uzlu v Přerově, které oznámilo ministerstvo dopravy zhruba před měsícem, naštěstí nenapáchalo větší finanční ztráty.

„Nové stavby už se vůbec nezačínaly a jen se dokončovaly větší celky. V Přerově vše směřovalo k zakonzervování, teď ale stavba zase běží dál,“ popsal aktuálně situaci Halla.

Vedení přerovské radnice tento krok ministerstva dopravy vítá.

„Jsme rádi, že zvítězil zdravý rozum a rozestavěná stavba dispečerského pracoviště pokračuje dál. Vždyť výpravní stanice pro celou Moravu je z velké části hotová, takže při přerušení prací by jen ztrácela svou hodnotu,“ míní mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Podle něj byla před deseti lety pouze zrekonstruována hlavní budova vlakového nádraží, ale podchod i s nástupišti jsou v dezolátním stavu. Stejně uvažují i cestující, kteří pravidelně jezdí vlakem.

„Přerov by si zasloužil modernější nádraží, vždyť to přece v minulosti vždycky bývala významná železniční křižovatka,“ soudí třeba Hana Zlámalová z Přerova, kterou změna postoje ministerstva potěšila.

„Podle toho, jak nádraží vypadá, je velké štěstí, že to zase povolili. Podchod i peróny vypadají ve srovnání s jinými městy opravdu hrozně,“ myslí si také Michaela Miťková z Brodku u Přerova.