Ta poslední si koncem března vyžádala tři zraněné a znovu rozvířila otázku, jak zvýšit bezpečnost tohoto problematického úseku.

„Šestapadesátiletý řidič Suzuki, který mířil od Želatovic, nedal přednost vozidlu Volvo na hlavní silnici. Vjel do křižovatky a mezi oběma auty došlo ke střetu,“ popsal poslední vážnou kolizi, ke které došlo 28. března, mluvčí policie František Kořínek.

Suzuki se několikrát přetočilo přes střechu a skončilo na jednom kole na silnici, Volvo náraz odhodil do příkopu. Při nehodě se zranili jednatřicetiletý řidič Volva a jeho spolujezdec, ale i šofér Suzuki.

Nedávají přednost, nedodržují rychlost

Když se vydáte na místo, kde k nehodě došlo, nedivíte se, proč zde ke kolizím dochází.

Auta ve směru na Přerov sviští po rovném úseku velkou rychlostí.

Řidiče, jedoucí od Želatovic, sice zastaví značka Dej přednost v jízdě, ale přehlednost úseku v kopcovitém terénu s mírnou zatáčkou není ideální.

„Jezdím tudy denně a pravidelně se mi stává, že mi někdo při jízdě ve směru od Dřevohostic nedá přednost. Často to bývá i tak, že bych už nestihl ani zabrzdit a musím dotyčného předjet přes odbočovací pruh, což je hodně nebezpečné. Na té křižovatce měla být už dávno značka Stop,“ myslí si Zdeněk Sedlařík, který na problém upozornil.

Podle starosty Želatovic Zdeňka Dorazila se obec společně se zástupci Dopravního inspektorátu a správcem krajské komunikace snaží problém řešit.

Výsledkem poslední schůzky byl návrh zpracovat analýzu, která by nastínila vhodné opatření.

„Podle stop na silnici zde dojde každý rok minimálně k pěti nehodám. Některé jsou vážné, jiné méně a auto skončí jen v příkopu,“ shrnul starosta.

Podle něj řidiči ve směru na Přerov často překračují povolenou rychlost.

„Určitě by tedy pomohlo její snížení na sedmdesát kilometrů v hodině,“ zhodnotil.

Cesty, jak zvýšit bezpečnost na křižovatce, hledají i zástupci Dopravního inspektorátu.

„Vzhledem k tomu, že zde bylo zjištěno více závad, které mohou ovlivnit silniční provoz, bude zpracována bezpečnostní inspekce stávajícího stavu s návrhem doporučených opatření. To bude provedeno v gesci majetkového správce krajské silnice, tedy Správy silnic Olomouckého kraje,“ uzavřel Petr Šenk z přerovského Dopravního inspektorátu.