Městu slibuje zejména ekologičtější autobusy poháněné zemním plynem a bezbariérový přístup do vozů. Ceny jízdného i způsob placení zůstanou stejné, v budoucnu ale firma hodlá zavést čipové karty.

Aby byl pro cestující přechod na nového provozovatele co nejplynulejší, zůstane zpočátku všechno tak, jak jsou lidé zvyklí.

„Rozhodně nadále platí časové jízdenky, které si lidé již zakoupili u dosavadního dopravce. Ani ceny se nemění, o těch koneckonců nerozhodujeme my, ale město,“ sdělil manažer kvality a obchodu a místopředseda představenstva SAD Trnava Marek Antoňák.

Lidé si podle něho budou moci kupovat jízdenky u řidiče jako dosud. „Chceme ale později zavést čipové karty. Ty urychlí odbavování, cestující si je budou moci nabít na určitou částku a z té pak čerpat,“ vysvětlil Antoňák.

Při starém zůstanou také jízdní řády. „V počtu linek a spojů nebude žádná změna, k tomu jsme ostatně vázáni smlouvou,“ řekl ředitel divize dopravy Juraj Kuzma.

Naopak úplnou novinkou, kterou firma v Přerově zavede, budou ekologické autobusy typu CNG, které jezdí na stlačený zemní plyn. Protože ale čerpací stanice se zemním plynem v Přerově dosud chybí, nasazení těchto autobusů nějakou dobu potrvá.

Stanice má vzniknout na jaře příštího roku v ulici K Moštěnici. „Uvažujeme o tom, že do té doby uvedeme do provozu v Přerově aspoň jeden takový autobus, tankovat s ním ale budeme dojíždět jinam,“ sdělil Antoňák.

Vyměnit autobusy za ekologické musí podle smlouvy s městem firma nejpozději do pěti let. V příštím roce by se Přerované měli dočkat dvanácti nízkopodlažních autobusů.

„Celkový požadovaný počet těchto vozů je sedmnáct, toho chceme dosáhnout v roce 2011,“ dodal ředitel obchodu a kvality.

Místa řidičů a dalších pracovníků pro Přerov už má firma obsazená. Od začátku ledna začne v městské dopravě jezdit třicet řidičů, podle potřeby nabere společnost později i další pracovníky.

Šest dalších zaměstnanců zajistí chod dispečinku a informační kanceláře na autobusovém nádraží. Zpočátku to vypadalo, že slovenská firma převezme řidiče dosavadního dopravce, podle Antoňáka ale vypsala vlastní výběrové řízení, do kterého se mohl přihlásit kdokoli.

„Nakonec to dopadlo tak, že z přijatých pracovníků jsou zhruba dvě třetiny z Veolie a třetina lidí odjinud,“ upřesnila personální ředitelka SAD Trnava Vlasta Rusnáková.