Jednou z novinek letošního předvolebního klání je možnost uvařit si guláš na výstavišti v rámci Guláš festu, který se uskuteční v sobotu 20. září.

Speciality z vepřového, hovězího či zvěřiny chce připravit podle originálních receptů hned několik stran a hnutí – Společně pro Přerov, hnutí ANO 2011, komunisté či ČSSD.

„Naší podmínkou ale je, aby z financí, které strany na prodeji guláše vydělají, přispěly na charitu," upřesnil pronájemce výstaviště Milan Chytil.

Guláš budou vařit i politici z koalice Společně pro Přerov.

„Přesvědčili mě, že je to dobrá věc. Za dobrého počasí tam budeme mít i balon a tombolu," prozradil lídr Vladimír Puchalský.

Koalice SpP chystá i koncert na hradbách nebo happening na závěr kampaně, během něhož hodlá otevřít fiktivní železniční zastávku v Předmostí.

ANO rozdá koblihy

Dětským dnem na Laguně odstartovalo minulý víkend kampaň hnutí ANO 2011. Areál byl obsypán rodiči s dětmi, nechyběla živá muzika, táborák či projížďka ve člunu. Přišly tisíce lidí.

„Naši politici budou mluvit s voliči na náměstích i v ulicích a chybět nebude reklama na billboardech či nosičích. Rozdávat se budou i koblihy," nastínil lídr přerovského hnutí ANO 2011 Petr Vrána.

Komunisté vsadili na kontaktní kampaň.

„Lidem v ulicích rozdáváme letáky s volebním programem a drobné propagační předměty. Radíme jim, ať jdou volit," řekla Ludmila Tomaníková, jednička na kandidátce KSČM.

Dvorský se polil vodou

Pravidelné zprávy o setkání s voliči se dozvědí prostřednictvím Facebooku sympatizanti ČSSD. Její lídr Přemysl Dvorský se například rozhodl podpořit výzvu „Ice bucket challenge" a polil se v přímém přenosu vodou. Prostřednictvím sociální sítě popisuje i to, jak politici rozdávají voličům růže a letáky.

Na seriózní kampaň vsadila TOP 09.

„Je nám blízká kontaktní kampaň, ale ne podbízení formou balonků či skákacích hradů. Soustřeďujeme se na web, reklamu v tisku a debaty s lidmi," přiblížil lídr strany Ivo Lausch.

Věcně chce oslovit voliče i ODS.

„Neděláme kampaň bombasticky, nestavíme pódia a nepořádáme koncerty. Odehrajeme ji informativně, přes plakáty a tisk. Problémy Přerovanů znám, protože trávím každý víkend mezi lidmi," konstatoval Michal Zácha, který vede stranu do voleb.

Podobně to vidí i lidovci.

„Připravili jsme volební noviny, které budou distribuovány do všech domácností. Snažíme se komunikovat s občany a dva týdny před volbami vylepíme i plakáty," řekl Jan Slivka, jednička kandidátky přerovské KDU-ČSL.

Vysvětlovat lidem věci, které je zajímají, hodlá strana Za prosperitu Přerova a jeho místních částí.

„Vsadili jsme na inzerci a budeme mít polepené čtyři autobusy. Lidé dostanou do schránek letáky, v ulicích budeme mít reklamní áčka i plachty," shrnul lídr Radek Pospíšilík.

Menší strany se drží při zemi

Menší strany jsou ale omezeny finančními možnostmi.

„Žádné podbízivé aktivity neplánujeme, pro zviditelnění našich kandidátů využijeme reklamní plochy. Musíme rozvažovat, jak využijeme každou korunu," uvedl Petr Hermély, lídr Nezávislých.

„Budeme se držet při zemi a jedinou větší akcí, kterou pořádáme, je koncert Synkopy v parku Michalov. Součástí je i taneční vystoupení a soutěže," vylíčila Elena Grambličková, která vede kandidátku strany Hlas Přerova.

Něco „navíc" připravil pro své voliče Úsvit přímé demokracie.

„Tomio Okamura půjde do Parlamentu s návrhem zákona přímé volby primátorů a starostů, a my bychom ho chtěli podpořit petiční akcí, která poběží v celém kraji," řekla Vladimíra Rybková, jednička strany v Přerově.

„Budeme spoléhat na odvahu a inteligenci obyvatel našeho města. Buď budou chtít po volbách změnu, nebo ne," dodala.

Kampaň v Přerově je teprve na začátku a dosud se neobjevily žádné naschvály v podobě přelepování plakátů, které provázely komunální volby před čtyřmi lety.

„Vylepili jsme plakáty prvních kandidátů, ale hlavní nápor začne těsně před volbami. Plochy ve městě kontrolujeme denně, ale s přelepováním plakátů jsme se naštěstí nesetkali," uzavřel David Holas z Kulturních a informačních služeb města Přerova.