Zatímco techniky a materiálu na posyp bude dostatek, se sháněním pracovníků na čištění chodníků a zastávek to letos bude trochu složitější.

„Z Úřadu práce už nemůžeme brát lidi, protože 30. listopadu končí dotační titul na veřejně prospěšné práce,“ řekl jednatel Technických služeb města Přerova Bohumír Střelec.

Podle něj pomáhala minulou zimu s úklidem sněhu zhruba dvacítka lidí.

„Osm až deset lidí z Úřadu práce, kteří se osvědčili, přijmeme k nám,“ podotkl.

Technické služby objednaly na zimu 200 tun soli a 159 tun drtě.

„Kamennou drť používáme tam, kde sůl nemá účinek. Na chodníky, kamenné dlažby, ale také úklid náměstí nebo Tyršova mostu využíváme už třetím rokem solanku. Ta se ale může aplikovat jen před zasněžením,“ upřesnil Bohumír Střelec.

Plán zimní údržby začne platit od 1. listopadu a okruh ulic, na jejichž úklid se pracovníci technických služeb zaměří, bude stejný jako v loňském roce.

„Posilujeme hlavně mechanismy - jednoúčelové stroje, kartáče na sníh, a už dříve jsme pořídili také malé komunální automobily,“ dodal.

Na úklid sněhu v místních částech Přerova jsou nasmlouvaná zemědělská družstva a soukromé společnosti, které tyto práce zajistí.

Dvě stovky kilometrů bez údržby

Správa silnic bude v nadcházejícím zimním období pečovat o více než dva tisíce devět set kilometrů komunikací v majetku Olomouckého kraje. Počítá s tím nově představený plán zimní údržby, který schválili krajští radní.

„Dokument se kromě běžné zimní údržby zabývá také kalamitními situacemi. K jejich řešení využijeme zkušeností z minulých let, které jsme doplnili o poznatky složek integrovaného záchranného systému,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Jan Zahradníček.

Plán zimní údržby bude platit od 1. listopadu až do konce příštího března. Zhruba dva tisíce kilometrů silnic budou silničáři ošetřovat chemicky a přibližně 850 kilometrů inertním posypem. Bez údržby zůstane jen 190 kilometrů vozovek.

„Jde o komunikace, které jsou velmi málo využívané nebo vedou do míst, kam směřují ještě další silnice. Jejich údržba by byla velmi neefektivní a nákladná,“ vysvětlil ředitel Správy silnic Olomouckého kraje Petr Foltýnek.

Ani letos se kraj nepostará o silnice první třídy. Za jejich sjízdnost budou stejně jako vloni odpovědné soukromé firmy, které vybralo Ředitelství silnic a dálnic.

Informace o aktuálním stavu cest v regionu v průběhu zimního období se řidiči dozvědí prostřednictvím takzvané Bílé linky 841 119 119.