Za zbytečně vyhozené peníze považují někteří zastupitelé v Přerově stavbu příjezdové komunikace k firmě Meopta, kterou hodlá město zaplatit z peněz z poskytnutého úvěru.
Podle opozice se jedná o investici do soukromého majetku a cesta nebude mít význam pro nikoho jiného než pro zaměstnance firmy. Radní se ale brání tím, že je zbudování komunikace prvním krůčkem k řešení dopravního napojení mezi Přerovem a okolními obcemi.
Cesta se má začít stavět už v březnu a vyžádá si náklady ve výši přes 17 milionů korun. „Stavbu příjezdové komunikace kritizujeme od začátku, protože cesta nebude sloužit veřejnosti. Nevíme tedy, proč by měla být financována z prostředků města. Považujeme celou investici pouze za účelovou podporu jednoho podnikatelského subjektu,“ shrnul výhrady opozičních zastupitelů Richard Šlechta ze strany Společně pro Přerov.
Právě opozice byla v minulých měsících tím, kdo se snažil usnesení rady zrušit. Bez úspěchu. „Proti koaliční dvacítce nemáme šanci, takže se nám to nikdy nepodařilo,“ konstatoval Šlechta.
Podle zástupců opozice není cílem stavby komunikace napojení na Kozlovice. „Argument návaznosti cesty je pouze zástupný. Jediným účelem stavby je, že vznikne příjezdová cesta pro zaměstnance Meopty,“ je přesvědčen i další ze zastupitelů Martin Kolařík (SpP).
Ten ale potvrdil, že opozice nemá na revokaci usnesení potřebnou sílu hlasů. „I kdyby bylo patnáct zastupitelů proti, dvacet bude nakonec vždycky pro,“ dodal Kolařík.
Výhrady ke stavbě cesty zazněly i z úst zastupitelů za KSČM. Ti ale stále doufají, že je komunikace pouze jednou z částí plánovaného propojení Přerova s příměstskými částmi.
„Pokud to bude propojka mezi silnicí želátovskou a kozlovskou, nemáme s tím problém. Pokud by se ale realizovala pouze jedna část projektu – a to cesta k firmě, pak je to podraz a s tím bychom už měli problém,“ řekl zastupitel Petr Laga (KSČM).
Podle zástupců přerovského magistrátu ale nemá být přístupová komunikace k firmě cestou odnikud nikam. „V první fázi se zbuduje cesta k Meoptě. Součástí bude i cyklistická stezka s chodníkem a parkovací plochy před stávajícími garážemi,“ upřesnil Jiří Raba z odboru rozvoje města.
Do investice jsou zahrnuty i stavby souvisejících objektů – veřejného osvětlení a přeložek inženýrských sítí. Stavba tři sta padesát metrů dlouhé cesty začne podle jeho slov v březnu a vyžádá si náklady ve výši 17 milionů 300 tisíc korun.
Jak podotkla náměstkyně přerovského primátora Elena Grambličková (ODS), jsou už v lokalitě vykoupeny všechny pozemky, nutné pro stavbu cesty.
„Z rozvojových plánů vyplývá, že nepůjde pouze o přístup k firmě, ale komunikace bude mít širší využití. V této části města se totiž počítá i se stavbou rodinných domů,“ ohradila se proti tvrzení opozice Grambličková.
Zastupitel a poslanec za ODS Zdeněk Boháč obhajoval již dříve nutnost investice strategickým významem společnosti pro region.
„Firma uvolní finance na zbudování parkoviště pro osm desítek aut. Navíc chce rozšiřovat výrobu a přislíbila již dříve vytvoření nových pracovních míst,“ vysvětloval na jednání zastupitelstva vloni na podzim Boháč.
Město hodlá stavbu cesty financovat z padesátimilionového úvěru, který schválili přerovští zastupitelé.
PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA