První etapa stavby je v současnosti v plném proudu. Následovat budou další dvě části, ukončení je plánováno na konci měsíce říjen.
„Máme týdenní rezervu pro případ nepřízně počasí, naší snahou bude rekonstrukci co nejrychleji zkrátit," řekl vedoucí olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.
V březnu letošního roku se sešel Antonín Prachař se starostou města Miloslavem Přikrylem, kde urychlení přestavby přislíbil. Starosta Přikryl podel svých slov v tak rychlou realizaci ani nevěřil.
„Je to úžasný den. Doufám, že zahájení přestavby křižovatky Na Horecku na okružní znamená odstranění osmi let problémů. Velký počet nehod s tragickými následky bude historií," uvedl Miloslav Přikryl.
Přípravy na stavbu započaly již v roce 2012.
„Není to od začátku dílem mé osoby, ale mých předchůdců. My jsme tomu dali patřičnou dynamiku a prioritu," přiblížil Antonín Prachař.
Ministr je přesvědčen, že i po dobudování dálnice kolem Přerova zůstane spojnice mezi Přerovem a Hranicemi velmi frekventovanou silnicí.
„Odstraňovat nebezpečná dopravní místa je jedním z našich cílů," doplnil.
Nehody? Už bez tragických následků
Bezpečnostní audit, který nechal vypracovat Olomoucký kraj, jednoznačně potvrdil dopravní nebezpečí, které hrozilo na křižovatce.
„Jezdím tady poměrně často, křižovatka byla dispozičně špatně řešená, proto tady bylo tolik nehod. Jsem velmi rád, že se nám podařilo přesvědčit lidi, kteří o tom rozhodovali," vysvětlil náměstek hejtmana Alois Mačák.
Na tom se shodl i Lubomír Pešout z Krajského ředitelství policie Olomouckého kraje. Podle jeho slov není alarmující samotný počet nehod jako spíše jejich tragické následky.
„Pokud tady dojde k nehodě, tak se jedná většinou o těžké následky. Slibuju si, že pokud by náhodou mělo docházet k nehodám, budou úplně jiného charakteru a rozhodně ne s těžkými následky," uvedl.
Náklady? 8,2 milionu
S rychlostním omezením musí na místě stavby počítat i řidiči, na to dohlédne policie.
„Připravujeme nepravidelné kontroly a měření rychlosti v různou denní dobu," potvrdil Lubomír Pešout.
Rozpočtové náklady činí 8,2 milionů korun. Rekonstrukce je kryta z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.
Vnější poloměr okružní křižovatky bude měřit 25 metrů, šířka jízdního pásu bude 6 metrů. Dovnitř je přidán dvoumetrový pruh pro průjezd nadrozměrných nákladů.
„Snažíme se, aby omezení pro řidiče bylo co nejmenší, rekonstrukce bude totiž probíhat za provozu," dodal na závěr Martin Smolka.