Do druhého kola výběrového řízení na zpracování auditu se dostaly dvě firmy, jedna z nich ale nesplňovala podmínky soutěže a vypadla ze hry.

„Smlouva s vítězem výběrového řízení bude uzavřena do konce letošního roku a samotný audit může začít už v první polovině příštího roku,“ shrnul tiskový mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Podle tajemníka města Jiřího Bakalíka přijde uskutečnění auditu městskou kasu na necelých devět set tisíc korun.

„Efektivnost chodu našeho úřadu může nezávisle a analyticky posoudit pouze firma zvenku. Ta nejlépe zhodnotí, jak fungují jednotlivé odbory, jaká je jejich propojenost a to, zda se některé činnosti nevykonávají duplicitně,“ řekl přerovský primátor Jiří Lajtoch (ČSSD).

Radní ale vylučují, že by bylo smyslem auditu provádět na úřadě nějaké personální čistky. „Jde jen o to, zjistit, jak efektivní je práce úředníků,“ dodal k tomu tajemník města Bakalík.

Přerovský magistrát má v současné době 331 zaměstnanců, kteří pracují v šestnácti odborech a na dvou specializovaných pracovištích. Pod vedení magistrátu sice spadá i Městská policie, té se ale procesní audit nebude týkat.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA

Moje PřerovskoSportKulturaPodnikáníČerná kronika