Důvody jeho nečekaného rozloučení s hnutím ANO, za které úspěšně kandidoval v parlamentních volbách, nechtěl Antonín Prachař detailně rozvádět.

„Chci být strůjcem politické nezávislosti, takže se v roce 2016 neobjevím na kandidátní listině žádné strany ani hnutí," vysvětlil pouze bývalý šéf rezortu dopravy.

Od politiky prý chce mít klid a odmítl i spekulace, že by mohl v nadcházejících krajských volbách kandidovat za hnutí Starostové a nezávislí.

„Ani za hnutí ANO nebude Antonín Prachař v krajských volbách kandidovat," potvrdil šéf přerovské organizace Petr Vrána.

Prachař se stal ministrem dopravy v lednu roku 2014, ale ve funkci se ohřál necelý rok a na svůj post rezignoval. I po odchodu z ministerstva ale dál usiloval o to, aby pomohl Přerovu se složitou dopravou a především výstavbou úseku dálnice D1 z Říkovic do Přerova.

„V této otázce se věci výrazně posunuly dopředu a pro stavbu je v současné době vykoupeno více než devadesát procent pozemků. Podle mého názoru je ale lepší jednat o otázkách dopravních staveb jako politicky nezávislý," konstatoval.

Poradce ve věcech dopravních staveb

Antonín Prachař vykonává v současné době pro město Přerov práci poradce ve věcech dopravních staveb. V poslední době se jeho jméno v Přerově skloňovalo také v souvislosti se stavbou cyklodomu u vlakového nádraží.

Opozice politikovi vyčítala, že se na stavbě podílel – část této veřejné zakázky, tedy inženýring a koordinaci v místě, provedla jako subdodavatel firma CC construction&con­sulting, s.r.o., jejímž jednatelem a společníkem je Antonín Prachař. Firma měla za subdodávku vyfakturovat 248 tisíc korun.

Pro město Přerov bude Antonín Prachař pracovat i nadále.

„Zastupoval město v roce 2015 a bude ho zastupovat i v roce 2016 při jednáních v záležitosti dopravních staveb. Rada pověřila 7. ledna primátora Vladimíra Puchalského (SpP) tím, aby Antonínu Prachařovi vydal pro toto zastupování zmocnění, a to až do 31. prosince roku 2016," uvedla mluvčí přerovského magistrátu Lenka Chalupová.

Bývalý ministr dopravy zastupuje město před státními a krajskými, případně soukromými investory ve věcech dopravních staveb na území Přerova – a to na základě pokynů primátora nebo dohody se zmocněncem.

„Jedná se zejména o tyto stavby – dokončení dálnice D1, výstavbu mimoúrovňového křížení – sever, rozšíření ulice Polní, kruhová křižovatka Dluhonská, Mádrův podjezd – napřímení Tovačovské ulice, komplexní napojení průmyslové zóny včetně železniční vlečky, výkupy pozemků v uvedených trasách, zejména tedy v trase D1," upřesnila.

581 korun hrubého na hodinu

Sjednaná odměna činí 581 korun hrubého za hodinu práce.

„V roce 2015 mu byla vyplacena nejnižší odměna za měsíc 6 682 korun, nejvyšší 18 011 korun – a to podle odpracovaných hodin. Podle dohody činí rozsah práce v průměru 10 hodin týdně – a neměl by přesáhnout 20 hodin týdně," uzavřela.